וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: המלחמה עלולה לפגוע בפעילות המשק בטווח הקצר

מוטי בסוק

13.1.2009 / 7:01



>> המלחמה בדרום מביאה להשפעות מנוגדות על מדיניות הריבית של בנק ישראל: בהודעת הריבית לדצמבר, שפורסמה אתמול, ציין הבנק כי מצד אחד כדאי להעלות את הריבית בשל המצב הביטחוני - אך מצד שני, ההאטה במשק מחייבת הורדת ריבית.

ההודעה התמקדה בהחלטת הריבית של בנק ישראל לינואר 2009, שפורסמה ב-29 בדצמבר. מההודעה עולה כי שלושה מחברי הנהלת הבנק תמכו בהורדת ריבית הבסיס במשק בינואר ב-1%, ל-1.5%. שני חברי הנהלה תמכו בהורדתה ב-0.75% בלבד, ל-1.75%. הנגיד סטנלי פישר הצטרף לעמדת המיעוט, והכריע בעד הורדת הריבית ב-0.75% בלבד.



מההודעה עולה כי כל חברי הנהלת הבנק תמכו בהורדת ריבית משמעותית בינואר לאור החרפת ההאטה במשק. ההערכה בדיון היתה כי ברבעון האחרון של 2008 תהיה הצמיחה במשק כ-0%, וכי האינפלציה יורדת במהירות בשל הירידות במחירי האנרגיה והמזון וההאטה בעולם ובישראל.



שלושת חברי ההנהלה שסברו כי יש להוריד את הריבית ב-1% טענו כי הורדה בשיעור חד יותר תגביר את תמיכת המדיניות המוניטרית בצמיחת המשק. שני חברי ההנהלה שתמכו בהורדת הריבית ב-0.75% אמרו כי יש חשיבות להורדה הדרגתית. הורדה חדה יותר עלולה לגרום שינויים מהירים בשער החליפין באופן שאינו רצוי למשק, ועלולה לפגוע באמינות המדיניות המוניטרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully