וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרחישים פסימיים

אופיר בר-זהר

13.1.2009 / 7:01



>> ההסכם בין בעלי ערוץ 10 לרשת מציב שני תרחישים אפשריים למיזוג בין הצדדים - כניסת ערוץ 10 לערוץ 2 דרך רשת וכניסת רשת לערוץ 10. "שתי האפשרויות על הפרק ונעשה מה שיהיה יותר טוב", חוזרים ואומרים גורמים הקשורים לעסקה. ואולם, הכדאיות של התרחישים מוטלת בספק, כמו גם הסבירות שייצאו לפועל.



אפשרות של החשכת ערוץ 10 למען כניסה לערוץ 2 דרך רשת, שבה הערוץ יזכה בנכס הנחשק של מספר 22 בשלט וגם יירד במספר ימי השידור, נשמעת מבטיחה. ואולם, הסיכוי שצעד כזה יאושר על ידי הרשות להגבלים עסקיים קטן למדי, מאחר שמדובר בפגיעה קשה בתחרות ובחזרה למצב של ערוץ מסחרי אחד.

אפשרות של כניסה של רשת לערוץ 10 סבירה יותר אף שגם היא בעייתית: הרי שני הגופים מפסידים כיום כסף ורייטינג לזכיינית קשת, אז למה שירצו לפנות לה את כל ערוץ 2 תמורת עמדה נחותה בתחרות, ועוד במשך שבעה ימים בשבוע.



לפני כחמש שנים, בטרם נערך המכרז הקודם על ערוץ 2, בדקה קשת את האפשרות להיכנס לערוץ 10. הבדיקה העלתה כי מדובר בהגדלת חשיפה לסיכון, עם יכולת מוגבלת לשיפור בהמשך. בנוסף, יכול מאוד להיות שבעוד שנה יותר הפרסום בכבלים ובלוויין, דבר שיהווה פגיעה נוספת במעמדם ובכוחם של הערוצים המסחריים. לאור זאת לא ברור אם וכיצד יוכלו שתי זכייניות, שכבר כיום מפסידות, לאחד כוחות לגוף רווחי אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully