וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרניות הרכב פתחו במרוץ לפיתוח מכונית חשמלית

מאת אשר שכטר

13.1.2009 / 7:01

המשבר בענף הרכב מועיל למגמה הירוקה: ג'נרל מוטורס, פורד, טויוטה והונדה חשפו את התוכניות שלהן בנוגע למכונית החשמלית



>> יצרניות הרכב הגדולות בעולם ניצלו את תערוכת הרכב השנתית בדטרויט כדי לפתוח במרוץ חדש לפיתוח המכונית החשמלית הראשונה שתשווק באופן מסחרי, בעקבות המשבר בענף הרכב העולמי והירידה החדה במכירות. ענקיות הרכב האמריקאיות והאסיאתיות חשפו בתערוכה את התוכניות שלהן לדגמים הירוקים.

ג'נרל מוטורס (GM), פורד, טויוטה והונדה חשפו כולן אבות-טיפוס היברידיים או אלקטרוניים, או תוכניות לייצור ושיווק של דגמים ידידותיים יותר לסביבה כבר ב-2009. GM, שקיבלה סיוע בסך 13.4 מיליארד דולר מהממשל האמריקאי כדי למנוע את קריסתה, פתחה את האירוע כשהציגה מחדש את המכונית החשמלית-היברידית שברולט וולט - אותה חשפה בראשונה בתערוכה הקודמת - שאמורה להגיע לסוכנויות ב-2010.



לטענת GM, שהבטיחה כי הוולט היא "מכונית חכמה יותר, קטנה יותר וחסכונית יותר באנרגיה", מסוגלת המכונית החשמלית לנסוע 64 קילומטר בכל הטענה, ואז ייכנס לפעולה מנוע בנזין שיטען את המצברים. עובדים ב-GM, יחד עם מושלת מישיגן, הניפו במהלך התצוגה שלטים שעליהם נכתבו סיסמאות כמו "עברנו לחשמל", "אנחנו טעונים" ו"אנחנו כאן כדי להישאר". כמו כן, הבטיחה GM לפתח דגם חשמלי של קאדילק שייקרא קונוורג' (Converj), וחשפה 15 דגמים נוספים, היברידיים או חסכוניים באנרגיה.



בוב לוץ, סגן יו"ר GM, אמר במהלך התערוכה כי השקת הוולט לא צפויה להתעכב וכי חבילת התמריצים של ממשל אובמה להבראת הכלכלה האמריקאית עשויה לכלול גם תמריצים נדיבים לרכישה של מכוניות ירוקות. ראש מחלקת המחקר של GM, לארי ברנס, קרא לממשלה לתמוך בטכנולוגיית המכוניות החשמליות, באותו אופן שבו תמכה בתעשיית המוליכים למחצה בשנות ה-80.



פורד, יריבתה של GM, הודיעה גם היא על תוכניותיה לפתח מכונית חשמלית קטנה, שלדבריה תוכל לנסוע 161 קילומטר בכל הטענה ותשווק מ-2011. כמו כן, הודיעה החברה על תוכנית למכור מכונית היברידית נטענת עד 2012, ורכב מסחרי חשמלי ב-2010. בכירי פורד אמרו כי מאמצי השיווק הראשוניים יתמקדו בערים, וצפו מכירות התחלתיות של 5,000-10,000 יחידות בשנה.



טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה ביפאן ובעלת המותג ההיברידי פריוס, חשפה אב-טיפוס משלה למכונית חשמלית בשם EV-FT, שלטענתה יושק עד 2012 בארה"ב וייסע 80 קילומטר בכל הטענה. טויוטה הדגישה כי המכונית החשמלית תותאם בתחילה רק לנסיעות תוך-עירוניות, מכיוון שבינתיים תשתית ההטענה מוגבלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully