וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם החוסכים יכולים לעשות משהו - להתעורר

אתי אפללו

13.1.2009 / 7:01

קחו אחריות



>> באחרונה דיברתי עם חוסכת צעירה יחסית, שהעבירה יותר מרבע מיליון שקל בין קופות הגמל ונתקלה בקשיים. "התקשרתי ואמרו לי ככה, וסיפרו לי אחרת", אמרה החוסכת בקול נרגש. אבל כשהתחלנו לרדת לפרטים, הקול הנרגש התחלף בתשובות קצרות ובשתיקות של מבוכה.

כמה היתה שווה הקופה שלך בעת המעבר? "לא יודעת". תוך כמה זמן אמרו לך שהיא תעבור? "לא יודעת, אבל כשהתקשרתי אמרו לי שהפסדתי עשרות אלפי שקלים". עם מי דיברת? "לא יודעת - עם נציג, הם כל הזמן מתחלפים".



חוסכים יקרים, הגיע הזמן שתתעוררו. השירות אצל חלק לא מבוטל ממנהלי הגמל הוא ברמה נמוכה מאוד. אבל גם אתם - בשביל למנוע מחלוקות עם חברת הגמל - צריכים לקחת אחריות על הכסף שלכם. נכון, החיסכון הפנסיוני נראה כעניין מפחיד ומאיים, אבל המינימום שאפשר לעשות הוא לברר מיהם הנציגים שדיברו איתכם, וגם כמה כסף אתם מעבירים ומתי הוא אמור להגיע. בייחוד אם אתם מעבירים סכומים של מאות אלפי שקלים ממקום למקום.



הלחץ מצד העמיתים בעקבות המשבר גרם לאלפי פניות ביום, אבל תפקידם של הגופים המנהלים הוא לתת לכם שירות, אז הקפידו לקבל אותו. אם אתם לא מבינים משהו - כדאי לשאול. אם אתם עדיין לא מבינים - כדאי לשאול שוב. ודאו בעת הפגישה עם נציג הגמל שאתם יודעים בדיוק כמה כסף יש לכם ביום המעבר, ושאתם מבינים את המאפיינים של הקופה שאליה אתם עוברים - למשל באילו אפיקים היא משקיעה, באג"ח ממשלתיות או באג"ח קונצרניות.



ודאו שאתם יודעים באיזה יום בדיוק אמור הכסף להגיע, ובקשו את הנתונים האלה בכתב. אם נציג אומר לכם "הכסף יעבור בתוך שלושה-ארבעה ימים", בקשו זאת ממנו בכתב, בתוספת חתימתו - או אפילו הקליטו את השיחה כולה. ותמיד, בכל פנייה טלפונית - רישמו לאחר מכן עם מי דיברתם ומה נאמר לכם. פירוט כזה יעזור, אגב, גם אם במקרה של מחלוקת תפנו לרגולטור.



הסיבה לכאוס בענף קופות הגמל היא חוסר המוכנות של הגופים הפרטיים שקלטו את הקופות. רפורמת בכר תפסה את בתי ההשקעות, שקנו נכסים במיליארדים, בלי מערכות תפעוליות מוכנות לניהול כספים בהיקפים כה גדולים.



הממונה על שוק ההון באוצר, ידין ענתבי, פועל בכל מה שקשור לפניות ותלונות הציבור, אבל הוא פועל לאט. באחרונה הוא אף שם דגש על תלונות הציבור, עקב ריבוי תלונות שהגיעו אליו. כדי שתלונה תתברר ביעילות - גם מול גוף הגמל - כדאי להגיע עם כמה שיותר פרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully