וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: דבריו של מנכ"ל D על חשש לנפילת בנק - חוסר אחריות

מאת טל לוי ואורה קורן

13.1.2009 / 7:17

מיד לאחר פרסום דבריו של ראובן קובנט באינטרנט התקשרו לקוחות מודאגים לבנקים, ובבנק ישראל מיהרו להגיב: "אין חשש לאיתנות הבנקים". מנכ"לית בנק לאומי התקשרה ודרשה הבהרות מקובנט, שאמר: "הדברים שיקפו חשש כללי, לא מידע קונקרטי"



>> "קיים חשש שבנק או גוף פיננסי ייפול, מכיוון שהם נתנו אשראי במיליארדי שקלים לגופים שמתנדנדים. אולם אין לנו מידע קונקרטי שגוף מסוג זה נמצא בקשיים ועומד לקרוס". כך אמר אתמול מנכ"ל דן אנד ברדסטריט ישראל ראובן קובנט ועורר סערה במערכת הפיננסית. לאחר שעה מיהר להבהיר כי "ניסוח המשפט לא היה מוצלח, אולם אי אפשר להתעלם מהמצב שבית השקעות או בנק עלול לקרוס".

קובנט הציג אתמול בפני כמה ממנהלי החברות הגדולות במשק את מדד הסיכון של דן אנד ברדסטריט, ממנו עולה כי 15% מהחברות במשק נמצאות ב"סיכון גבוה" - שפירושו גם סכנת קריסה. בין היתר אמר קובנט כי בקבוצה זו "אפשר למצוא גם בנק או בית השקעות".



דבריו של קובנט חוללו סערה שכן הם פורשו כאילו בדן אנד ברדסריט יודעים כי בנק או בית השקעות מסוימים עומדים לקרוס.



לבנק ישראל הגיעו אתמול פניות מלא מעט אזרחים מודאגים ששאלו האם הבנק בו הם מנהלים חשבון עומד לקרוס, שכן הבנק עצמו אינו מוכן להשיב להם על השאלה.



לאחר כשעה, בעודו עומד מול המנהלים הבכירים, נאלץ קובנט להפסיק את הפאנל אותו הנחה יו"ר טבע אלי הורביץ, והבהיר כי דבריו הוצאו מהקשרם וכי "אין לדן אנד ברדסטריט מידע קונקרטי על בנק או מוסד פיננסי שעומד לקרוס". מאוחר יותר אמר קובנט כי "הדברים שיקפו חשש כללי, לא מידע קונקרטי".



בין פרסום דבריו המקוריים של קובנט באינטרנט לבין פרסום ההבהרה, אמרו בכירים בבנק ישראל כי "הדברים חסרי אחריות וכי המערכת הבנקאית יציבה ואין חשש לאיתנות הבנקים. מה גם שבנק ישראל הצהיר כי הוא מוכן לסייע לבנקים בכל הכלים העומדים לרשותו ככל שהדבר יידרש".



דבריו של קובנט בהחלט תפשו את תשומת ליבם של אנשי הבנקים. "מזל שבבנק ישראל מיהרו לצאת בתגובה מהירה ולבטל את הדברים האומללים שאמר קובנט", אמרו באחד הבנקים.



בנוסף, קיבל קובנט טלפונים ממנכ"לית בנק לאומי גליה מאור ומאיגוד הבנקים, ונדרש לתת הבהרות. "דברי הובנו שלא כפי שהתכוונתי, אין לנו מידע על בנק שעומד לקרוס", הדגיש שוב ושוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully