וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקוחות קטנים? הבנק שלכם נותן לכם פחות

שרון שפורר

13.1.2009 / 10:22

הפער הריביות הזכות ממשיך לגדול: לקוח גדול מקבל מהבנקים ריבית גבוהה פי 2.6 על פיקדון לשנה. לפני חצי שנה היה הפער פי 1.5

הבנקים פותחים סניפים, חונכים מוקדי שירות חדשים ומדווחים על טכנולוגיות מיוחדות במטרה לשפר את השירות ללקוחות הקטנים. החיזור הזה אולי נשמע מחמיא, אבל בשורה התחתונה מסתבר שוב כי הלקוחות הקטנים משלמים יותר מהגדולים.

לקוחות הג'מבו של הבנקים, המצוותים בדרך כלל לחטיבות הפרטיות או העסקיות, מקבלים על פיקדון שקלי לשנה ריבית הגבוהה פי 2.6 מהריבית שמקבלים לקוחות "רגילים" המשתייכים לחטיבות הקמעוניות בבנקים.

כך, על פיקדון של מיליוני שקלים יקבל לקוח הג'מבו ריבית של 1.8% ואילו לקוח שיפקיד רק כמה עשרות אלפי שקלים יקבל ריבית של 0.7% בלבד. פיקדון לחצי שנה יקנה לג'מבואיסט 1.42% ואילו לקוח מממוצע מן השורה יקבל רק 0.65%.

הפער בריבית השנתית לתקופות קצרות של שבוע או יום גדול הרבה יותר. ריבית שנתית לפיקדון רגיל של שבוע בבנק תהיה 0.15% לעומת 1.57% ללקוחות הגדולים. ריבית שנתית לפיקדון יומי ללקוח רגיל תהיה 0.05% בלבד, לעומת 1.57% ללקוח הגדול, כלומר פי 30.

עוד עולה מהבדיקה כי מאז אוגוסט גדל הפער בין הריבית שמציעים הבנקים ללקוחות הגדולים לבין הריבית שמציעים ללקוחות הקטנים.

לפני עליית המדרגה במשבר, בספטמבר 2008, היה היחס בין הלקוחות הגדולים ללקוחות הקטנים בפיקדונות לשנה פי כ-1.5. כלומר, כאשר לקוחות ג'מבואיסטים קיבלו ריבית של כ-4% לשנה קיבלו לקוחות קטנים ריבית של 2.7%.

וכך, בעוד הלקוחות הג'מבואיסטים יקבלו בדרך כלל ריבית בדומה לריבית על מק"מ לשנה, הלקוחות הקטנים יכולים לשכוח מריביות כאלה.

כדאי לסייג את הדברים בכך שכמו בכל תחום - גם על ריבית שמקבלים מהבנקים על פיקדונות יש להתמקח בשביל לשפר את התנאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully