וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסימיות בשווקים הפיננסיים שוב מתחזקת

13.1.2009 / 8:24

הדולר נסחר במגמה מעורבת בפתיחת שבוע המסחר החדש. הדולר נחלש מול המטבעות בעלי הריבית הנמוכה כדוגמת היין היפני ומתחזק מול אלו בעלי הריבית הגבוה יותר כדוגמת האירו והדולר האוסטרלי.

הדולר נסחר במגמה מעורבת בפתיחת שבוע המסחר החדש. הדולר נחלש מול המטבעות בעלי הריבית הנמוכה כדוגמת היין היפני ומתחזק מול אלו בעלי הריבית הגבוה יותר כדוגמת האירו והדולר האוסטרלי. חששות מחודשים מהתעמקות המשבר הכלכלי העולמי דוחפים את המשקיעים לחפש השקעות בעלי אופי הגנתי בשוק המט"ח מדובר בדרך כלל על הדולר והיין היפני שנחשבים למטבעות בעלי אופי הגנתי.השווקים הפיננסיים הגיבו לחששות המשקיעים בירידות שערים וגם נאום נשיא הבנק המרכזי בגוש האירו טרישה אל נתן סיבות לאופטימיות. טרישה חוזה שצפויה שנה קשה נוספת בגוש האירו.היום יתפרסמו מאזן הסחר ותקציב הפד בארה"ב ונגיד הבנק הפדראלי יישא נאום בנושא המשבר הכלכלי ומדיניות הפד בתגובה בלונדון. בנוסף אמור הנגיד לענות על שאלות בסיום הנאום.

מחיר הנפט המשיך לצנוח במה שנראה כהמשך לירידה חדה במחירו בסוף השבוע. רף ה 40$ שוב נשבר וחבית נפט נסחרת מתחת ל 38$. המיתון הכלכלי המעמיק מוריד באופן משמעותי את הביקוש לנפט. גם סיום משבר הגז בין רוסיה לאוקראינה לא מספק רוח גבית למחיר הנפט. מחיר הזהב ירד בחדות ואונקיית זהב כבר נסחרה מתחת ל 820$. התחזקות הדולר בעולם והירידה לביקוש במתכות בעולם משפיעה לרעה על המתכת הזהובה.

EUR

האירו המשיך להיחלש מול הדולר לרמות שפל של החודש האחרון מתחת ל 1.3400. המומנטום השלילי שאופף את המטבע האירופאי מתחילת השנה נמשך על רקע הערכות שהבנק המרכזי בגוש האירו יוריד את הריבית ביום חמישי הקרוב. צפי השוק הוא להורדה של חצי אחוז בריבית אך החוזים מראים על סיכוי לא נמוך להורדה אגרסיבית יותר של 0.75% ואפילו סיכוי קטן להורדה של אחוז שלם. בנוסף חברת דירוג האשראי S&P הזהירה מפני הורדת דירוג לחברת האיחוד האירופי ספרד מה שהגביר את הלחץ על האירו. היום יתפרסם מדד המחירים ליצרן בגרמניה ונשיא הבנק המרכזי טרישה יישא נאום בכנס בשטרסבורג.
נקודות תמיכה והתנגדות שנתיות:

תמיכה: 1.3300 1.3200 1.3000
התנגדות: 1.3500 1.3600 1.3750

GBP

הפאונד נסחר ביציבות יחסית מול הדולר והמשיך להתחזק מול האירו. הפאונד ממשיך להפגין עוצמה יחסית למרות נתוני תפוקה תעשייתית חלשים במיוחד שיצאו באנגליה. הערכות האנליסטים שמחיר הפאונד מגלם בתוכו את החדשות הרעות שמתפרסמות על הכלכלה האנגלית ולכן סוחרים נמנעים מלהמשיך ולמכור את הפאונד כל זאת למרות שכלכלת אנגליה צפויה להציג את המספרים החלשים ביותר מבין 7 המדינות המתועשות הגדולות בעולם. היום לא יתפרסמו נתונים כלכליים משמעותיים באנגליה.

נקודות תמיכה והתנגדות שנתיים:

תמיכה: 1.5150 1.5000 1.4800
התנגדות: 1.5300 1.5500 1.5700

JPY

בהמשך למסחר בסוף השבוע היין היפני ממשיך להתחזק מול הדולר מתחת לרמת התמיכה המשמעותית ב 90 יין לדולר וגם מול מטבעות נוספים על רקע הירידה ברמת הסיכון שמוכנים המשקיעים לקחת בימים אלו והחזרה לחיפוש אחר השקעות הגנתיות כדוגמת היין היפני. הירידה בשווקים הפיננסים ובריחת המשקיעים מהשקעות בעלות סיכון גבוה ממשיכים לספק רוח גבית ליין היפני. הלילה יחזרו השווקים ביפן למסחר רגיל ויתפרסמו התקציב השוטף ואספקת הכסף.
נקודות תמיכה והתנגדות שנתיים:

תמיכה: 89 88.70 88.50
התנגדות: 90 90.50 91.00



sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ILS

בהתאם למה שמה שהשתקף במסחר באופציות ביום ראשון גם במסחר הבין בנקאי מתחזק הדולר מול השקל לרמות של 3.9000. שערו היציג של הדולר נקבע ברמה של 3.8950 3 אגורות גבוה משערו ביום שישי. המשך הלחימה בעזה בשילוב התחזקות הדולר בעולם ממשיכים לספק רוח גבית לדולר מול המטבע המקומי.


נקודות תמיכה והתנגדות שנתיים:

תמיכה: 3.8500 3.8000 3.7700
התנגדות: 3.9300 3.9800 4.0200

המידע הנ"ל ניתן לצרכי מתן מושג כלכלי בלבד, הוא אינו מבוסס על מחקר. יובהר כי המידע המוצג ניתן על בסיס הערכה בלבד ואין להסתמך עליו ו/או לראות בו המלצה ו/או הצעה ו/או שידול ו/או הדחה לקנות או למכור או לבצע עסקאות. איזי פורקס אינה נוטלת ולא תיטול כל אחריות בגין כל סוג של שימוש שיעשה בתכנים המופיעים לעיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully