וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גרם לעודד טירה לפרסם מודעה שמוקדשת ליהונתן גפן - "נמאסת ואתה יכול ללכת להזדיין מצדי"?

מורן הרפז , אורה קורן וטל לוי

13.1.2009 / 7:01

אלי יונס: "האוצר מעמיד אותי בפינה של המאהבת" ■ את מי אלי יונס צריך להדריך לגבי אימרת המאהבת? ■ מי לא רוצה לחזור לעבודה הקודמת שלו? ■ ■ איך פיני צרפתי מעניק תרומתו לפולנים? ■ וש:ס קיבלה מתנה לקראת הבחירות - אבל היא לא פוליטית


מאת אורה קורן, רז סמולסקי ונתי טוקר

לא מעט מנהלים בכירים התייצבו אתמול בכנס "מדד העוצמה" שערכה חברת דן אנד ברדסטריט: יו"ר ומנכ"ל מכתשים אגן אברהם ביגר, מנכ"ל החברה לישראל ניר גלעד, מנכ"ל שטראוס ארז ויגודמן, מנכ"ל פלאפון גיל שרון, מנכ"ל פרטנר דוד אבנר ויו"ר חברת החשמל מוטי פרידמן.

מנחה הכנס היה היו"ר המיתולוגי של חברת טבע, אלי הורביץ, שהקפיד להעניק את רשות הדיבור למנכ"ל החברה, שלמה ינאי, רק לקראת תום הישיבה - "כדי שלא תגידו שאני עושה לו פרוטקציה", כפי שהכריז לקול הצחוק של הקהל. המנהלים התבקשו לחוות דעתם על המצב במשק ובעיקר על הלחימה בדרום. תשומת לב מיוחדת עורר ינאי, שהיה בעבר אלוף פיקוד הדרום. מנכ"ל דן אנד ברדסטריט, ראובן קובנט, אף אמר לו: "שלמה, אתה היית אלוף פיקוד דרום, ולכן אולי תתייחס יותר לעניין המלחמה", אך ינאי העדיף להתמקד דווקא בפעילותה של טבע, וענה נחרצות: "דווקא לא".

מרבית המנהלים השמיעו לא מעט טענות בעניין שער החליפין הנמוך, שהופך את היצוא לרווחי פחות. יונה פוגל, מנכ"ל פז וראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי לשעבר, סקר באריכות את מצב שער החליפין, אך מיהר להפסיק באומרו: "אני לא רוצה לחזור לעבודה הקודמת שלי". כשנשאל אם משרד האוצר מתייעץ עם הבנקים לגבי המשבר הכלכלי, השיב מנכ"ל בנק המזרחי-טפחות, אלי יונס, כי מתנהלת התייעצות, אך רק בחדרי חדרים, הרחק מעין התקשורת. "מעמידים אותי בפינה של המאהבת - מתייעצים אתי, אבל בחדרי חדרים, כי אני וחבריי מוכרים כאינטרסנטים, וזה מסוכן, כי אנחנו יכולים לגרום לפקידים לחטוא", סיפר יונס. יו"ר חברת חשמל מוטי פרידמן ביקש הבהרות בעניין המאהבת. "ידעתי שאצטרך להדריך אותך, נדבר אחר כך", השיב יונס, ופרידמן סיכם: "הוא המנטור שלי". הורביץ סיכם את הדיון בחידה: מה ההבדל בין השמצה לביקורת בונה? אין הבדל, אבל מהשמצה נהנים.

מסתכלים קדימה

באוניברסיטת תל אביב החליטו כי את הדיון על המשבר הפיננסי ומחנק האשראי צריך לנהל תוך בחינת ההשלכות שלהם על העתיד. בשבוע הבא תערוך הפקולטה לניהול באוניברסיטה יום עיון בנושא השלכות המשבר הגלובלי על שוק ההון ועל הכלכלה הישראלית במבט לעתיד. ירצו על העתיד: ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' מנואל טרכטנברג, המשנה לנגיד בנק ישראל פרופ' צבי אקשטיין, מנכ"ל כלל פיננסים שוקי אברמוביץ', מנכ"ל בית ההשקעות אלטשולר-שחם גלעד אלטשולר ומנכ"ל בית ההשקעות פסגות רועי ורמוס. ההרשמה בעיצומה.

עודד טירה: יהונתן גפן קרא לי פאשיסט

"יהונתן גפן חצה קווים אדומים, ואני מצטער שנאלצתי לרדת לרמה שלו", אמר עודד טירה, לשעבר נשיא התאחדות התעשיינים, שפירסם אתמול מודעת ענק נגד גפן שבה כתב: "יונתן הקטן! נמאסת ואתה יכול ללכת להזדיין מצדי". טירה, שהוציא מכיסו אלפי שקלים למימון המודעה, התייחס בה לדברים שפירסם גפן, שכתב בטורו במוסף "סופשבוע", בין היתר: "פיקוד העורף יכול ללכת להזדיין מצדי". לדברי טירה, "החלטתי שיש גבול לכל תעלול. גפן פגע בשני ערכים שמאוד חשובים לי - ילדים וצה"ל - ועוד בזמן מלחמה. החלטתי שאני מגיב, ואני מצטער מאוד שנאלצתי לרדת לשפתו, כי זו השפה היחידה שהוא מבין. ניסיתי לפני כמה חודשים לדבר אתו בנועם שפתיים, כשהוא פירסם מאמר שפגע באב שכול, שצילצל אלי והתלונן. גפן התייחס אלי אז בזלזול. החלטתי הפעם לא לשתוק ואפילו ליצור דעת קהל. הוא כמו ילד שלא התבגר מהשימוש במלים גסות. אני לא מתבייש להיות פטריוט, למרות שבעיני גפן זה פאשיזם. הוא קרא לי פאשיסט, אבל לא נעלבתי", הוסיף.

לילית מתעוררת לחיים

בזמן שמסעדות יוקרה נסגרות בעקבות המשבר הכלכלי, יש מסעדות שדווקא מתעוררות לחיים. קבוצת אנשי עסקים בראשות חנוך ברקת, מוותיקי תעשיית ההיי-טק וההון סיכון בישראל ובעבר מנכ"ל אייפקס פרטנרס בישראל, רכשה את מסעדת הגורמה "לילית" מידי עמותת על"ם למען בני נוער בסיכון. הבעלים החדשים, לצדו של ברקת, הם אסף בלנק, שניהל את המסעדה בשנה וחצי האחרונות, ונדב ברגר, איש עסקים מתחום המזון. ברקת: "בכוונתנו להוביל שינוי חברתי על ידי יצירת מודל עסקי חדש של עסקים כלכליים-חברתיים".

פיני צרפתי בערב פולני

פיני צרפתי, מנכ"ל ובעלי חברת הנדל"ן סיביל גרופ, הפועלת רבות בפולין, רצה לעשות משהו למען הפולנים. צרפתי התכוון לנדב לערב אחד את ביתו שברעננה לכבוד גיבורת מלחמת העולם השנייה הפולנייה וחסידת אומות העולם אירנה סנדלר בשבוע שעבר. סנדלר, שמתה השנה, היא פולניה נוצרייה שהצילה כ-2,500 ילדים יהודים בתקופת השואה. באירוע היו אמורים להשתתף מזכירת המדינה של פולין ואשת נשיא פולין, אך לאור המצב הביטחוני ביטלה המשלחת הפולנית את הגעתה, ואת פולין ייצגה בטקס שגרירת פולין בישראל. עקב הביטול גם הועבר האירוע מביתו של צרפתי להיכל התרבות ברעננה. בתוכנית האמנותית: קונצרט של סימפונט רעננה שכלל יצירה מקורית של קובי אושרת לכבודה של סנדלר. באו להביע את הערכתם: ראש העיר רעננה נחום חופרי וראש העיר הקודם זאב ביילסקי, המכהן כיום כיו"ר הסוכנות היהודית, יורם ולאה גלובוס, הבמאי אבי נשר, יפית גרינברג, גילה אלמגור ויעקב אגמון, לימור לבנת, מתי כספי ומיקי ירושלמי.

מתנת בחירות לש"ס

ש"ס קיבלה מתנה לקראת הבחירות: בשבוע שעבר הושק הרדיו "קול ברמה", המיועד לקהל התורני יוצא עדות המזרח. בהפעלת התחנה זכתה הקבוצה של איש העסקים הצרפתי צבי עמר, הפעיל בתחום הנדל"ן ובעל חברת התעופה ניו-אקסיס, שישמש יו"ר התחנה. שותף נוסף בקבוצה הוא אריאל קוניק, מו"ל רשת המקומונים קו עיתונות דתית, שישמש מנכ"ל התחנה. לטקס ההשקה, שנערך ביום רביעי, הגיעו כל שרי ש"ס: שר התמ"ת אלי ישי, שר התקשורת אריאל אטיאס, שר הדתות יצחק כהן והשר משולם נהרי. בנוסף, נכחו באירוע הרבנים הראשיים לישראל שלמה עמר ויונה מצגר והרב הראשי לשעבר ורבה של תל אביב-יפו, הרב ישראל מאיר לאו. ישי קרא למאזינים לעודד את מכריהם להאזין לתחנה, ואף קרא בזה אחר זה את תדרי התחנה ברחבי המדינה. אטיאס שיבח בנאומו את מפעילי הערוצים הפיראטיים, ואמר שהם תרמו להקמת התחנה. מפעילי הערוץ הדגישו כי מדובר בתחנה שאינה פוליטית, אלא מיועדת לציבור גדול המעוניין בתכנים תורניים.

גוגל חוגגת עם אובמה

גוגל מתכוונת לחגוג את כניסתו של נשיא ארה"ב החדש ברק אובמה לתפקיד במסיבה. למסיבה, שתיערך ב-20 בינואר, מוזמנים דמוקרטים ורפובליקאים כאחד, נמסר מגוגל, אף שידוע שמנכ"ל גוגל, אריק שמידט, תמך באובמה בבחירות. התמיכה של גוגל באובמה התבטאה גם בתרומות שתרמו בכירים בחברה לקרן ההשבעה של אובמה, שהסתכמו ב-25 אלף דולר. בין התורמים היו שמידט, וגם לארי פייג', ממייסדי החברה, וצ'ד הארלי, ממייסדי יו-טיוב, שנרכשה על ידי גוגל. גוגל מנסה זה זמן מה לקנות לעצמה מעמד בוואשינגטון, והיא הפגינה פרופיל גבוה במהלך מערכת הבחירות: היא שלחה קבוצות של מנהלים לכנסים של המפלגה הדמוקרטית ושל המפלגה הרפובליקאית ומימנה את העימותים ששודרו כחלק משיתוף פעולה בין CNN ליו-טיוב. "אי אפשר להשיג שום דבר בוואשינגטון אלא אם בונים מערכות יחסים בשני צדי המתרס", אמר דובר גוגל, "וזה העיקרון שאנו פועלים לפיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully