וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק עקב ציפיות שהבנק המרכזי האירופי יוריד ריבית; מתחזק ב-0.9% מול היורו לרמה של 1.3 ד'

גור סלומון

13.1.2009 / 10:19

הדולר מתחזק ב-0.1% מון הין



הדולר מתחזק מול המטבעות המובילים בעולם בעקבות הציפיות שהבנק המרכזי של אירופה (ECB) יוריד את הריבית ב-0.5% ל-2% לקראת סוף השבוע. נתונים שפורסמו בשבוע שעבר הראו צניחה בתפוקת בתי החרושת ברחבי אירופה, וכך הגבירו את ההערכות שה-ECB יבצע הפחתת ריבית משמעותית.



הדולר מתחזק ב-0.9% מול היורו ונסחר בשער של 1.3235 דולר ליורו; הדולר מתחזק ב-0.1% מול הין היפאני לרמה של 89.28 ין לדולר; הדולר מתחזק ב-0.9% מול הליש"ט הבריטית ונסחר בשער של 1.4694 דולר לליש"ט; הדולר מתחזק ב-0.5% מול הפרנק השווייצי ונסחר בשער של 1.1204 פרנק לדולר.



יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, דומיניק שטראוס קהאן, אמר אתמול שאירופה "מפגרת מאחור" ביישום אמצעי תמריץ כלכליים וכי הוא צופה שהריבית ביבשת תופחת. ”הפחד בקרב הרבה משקיפים הוא שעל ידי השהייתו של הבלתי נמנע, ה-ECB עלול להחריף את ההאטה הכלכלית ביבשת, ולהוביל להתכווצות הרסנית בביקוש", אמר בוריס שלוסברג, מנהל מחקר מט"ח ב-GFT פורקס בניו יורק.



חברת דירוג האשראי S&P הודיעה אתמול כי היא עשויה להוריד את דירוג האשראי של ספרד. בעקבות ההודעה נפל היורו לרמתו הנמוכה מזה חודש מול הין. ממשלתה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הודיעה אתמול כי תזרים 50 מיליארד יורו (66.6 מיליארד דולר) כדי לתמוך בכלכלת המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully