וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות הורידה הדירוג לכלל פיננסים: בזמן הקרוב תיתכן פגיעה בגמישותה הפיננסית של קבוצת כלל החזקות

יובל מעוז

13.1.2009 / 10:24

חברת הדירוג הורידה הדירוג בשתי דרגות ל-ilA מינוס עם תחזית דירוג שלילית


חברת הדירוג מעלות S&P הורידה את דירוג האשראי של מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, בשתי דרגות עם תחזית דירוג שלילית. במעלות מסבירים את הורדת הדירוג לאג"ח של בית ההשקעות בשחיקה מתמשכת בתוצאות הפיננסיות של החברה על רקע המינוף הגבוה שלה.

מעלות הורידה הדירוג בשתי דרגות מ-ilA פלוס ל-ilA מינוס, עם הותרת תחזית דירוג שלילית. לכלל פיננסים יש סדרת אג"ח אחת בהיקף של 326 מיליון שקל, הנסחרת כיום בתשואה של 10%.

"יכולת התמיכה הפיננסית של חברת האם, כלל החזקות, בחברה נפגעה בטווח הקרוב לאור מגבלת ההון הרגולטורית של החברה האחות, כלל ביטוח, אשר צפויה להשליך על תשלומי הדיווידנדים לחברה האם בטווח הקצר", כותבים במעלות.

במעלות מציינים כי שחיקת הפעילות של כלל פיננסים ניכרת במספר תחומי פעילות: בתחום קרנות הנאמנות היקף הנכסים המנוהלים ברבעון המשיך לרדת, בדומה למגמה בענף, והגיע ל-11.5 מיליארד שקל, מתוכם 4.6 מיליארד שקל בקרנות הכספיות. "המגמה של ירידה בהיקף הנכסים המנוהלים, יחד עם עלייה בהיקף הנכסים המנוהלים בקרנות הכספיות בהם לא נגבו דמי ניהול עד כה, גררה ירידה משמעותית בהכנסות החברה מפעילות זו".

מעלות מעריכה כי "כלל פיננסים מהווה זרוע אסטרטגית חשובה לקבוצת כלל החזקות עסקי ביטוח, אולם תיתכן פגיעה בזמן הקרוב בגמישותה הפיננסית של הקבוצה ובמקורות העומדים לרשותה לצורך תמיכה בכלל פיננסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully