וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום לקפוץ מהגג: איש עסקים שהסתבך בחקירות צנח בחשאי ממטוס קל לפני שהתרסק

אי-פי

13.1.2009 / 10:40

מרקוס שרנקר נחשד בעבירות ני"ע; אשתו ביקשה גט; והוא הפסיד חצי מיליון דולר בתביעה נוספת



מרקוס שרנקר, איש עסקים שחברות ניהול הפיננסים שלו נתונות תחת חקירה, צנח ביום ראשון ממטוסו הקל והניח לו להתרסק בביצה בפלורידה. עם זאת, שכנו של שרנקר אמר שקיבל ממנו אי-מייל שטוען כי מדובר באי הבנה.



הרשויות מחפשות עתה אחר מרקוס שרנקר לאחר ששיגר איתות מצוקה וצנח בחשאי ובבטחה ליד העיר בירמינגהאם, אלבמה. מטוסו הקל המשיך לטוס על טייס אוטומטי והתרסק ביום ראשון בערב 320 ק"מ משם באזור הביצות של פלורידה פנהנדל.



השכן, טום בריט, אמר כי קיבל מייל משרנקר, הטוען כי ההתרסקות היתה תאונה, וכי שרקר רצה שהחברות שלו הנתונות תחת חקירה יצליחו. באי-מייל רומז שרנקר על התאבדות, אולם לא ניתן היה לאמת את זהות שולחו. שרנקר כתב לבריט: "הבכתי את משפחתי בפעם האחרונה. עד שתקרא את ההודעה הזו כבר לא אהיה".



בשבועות שלפני ההתרסקות סבל שרנקר מבעיות הולכות ומחמירות: הוא הפסיד חצי מיליון דולר בתביעה שהוגשה כנגד אחת החברות שלו, בדרישה כי תחזיר עמלות על פוליסות ביטוח שרכשה. שרנקר הפסיד בתביעה לאחר שלא התייצב לשימוע בבית המשפט.



החוקרים בעניינו, החושדים בעבירות ני"ע, ביצעו חיפוש בביתו ובמשרדו. החברות של שרנקר - הריטג' וולת מנג'מנט, אייקון וולת מנג'מנט והריטג' אינשורנס סרוויסס - הן חברות ניהול נכסים שמספקות ייעוץ פיננסי. ג'ים גאווין, דובר מדינת אינדיאנה, מסר כי החקירה בוחנת חשדות להפרת חוקי ני"ע. נכסיו הפרטיים של שרנקר הוקפאו זמנית בצו בית משפט במקביל לחקירה.



בנוסף לכך הגישה אשתו, מישל, בקשה לגט יום לפני שהתבצע החיפוש בביתו.



חקירת ההתרסקות החלה ביום ראשון בלילה, כשמטוסו של שרנקר, פייפר מליבו חד מנועי, התרסק בפלורידה. המטוס המריא מאינדיאנה, והיה בדרכו לפלורידה כאשר שרנקר שידר למשרד השריף באזור על מערבולות אוויר. הוא אמר כי החלון הקדמי נשבר ושהוא מדמם במידה ניכרת.



לאחר שהפסיק לענות לקריאות פקחי טיסה, ניסו מטוסי סילון צבאיים לאתר את הפייפר של שרנקר. הם הבחינו שדלת המטוס פתוחה לרווחה ושהקוקפיט חשוך. הם עקבו אחריו עד שהתרסק במפרץ מיושב. בשברי המטוס על הקרקע לא נמצאו סימני דם והחלון הקדמי לא היה שבור. משרד השריף אמר כי נראה ששרנקר נטש את מטוסו בכוונה.



באי-מייל לשכן טען שרנקר כי המטוס סבל מאובדן לחץ אוויר ובשל כך "קיבלתי החלטה איומה, לבשתי את המצנח וציוד ההישרדות שלי וקפצתי... עשיתי טעות של 2 מיליון דולר". בריט אינו יודע למה התכוון שרנקר בסכום אותו ציין.



החקירה הסתבכה כאשר ביום שני פנה אדם המצויד ברשיון הנהיגה של שרנקר לשוטרים ואמר כי הוא היה מעורב בתאונת שיט קאנו. הוא היה רטוב עד הברכיים ונשא עימו משקפי מגן של טייסים. הם הסיעו אותו למלונית, אולם הוא נעלם לפני ששבו, ושילם במזומן לפקיד. באי-מייל לבריט הזכיר שרנקר את התקרית "המצאתי שם ולא סיפרתי מה קרה כי הייתי מבוהל ונבוך".



שרנקר נחשב לטייס מנוסה עם ניסיון באקרובטיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully