וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המכירות הפומביות כריסטיס יקצץ משרות בתגובה לחולשה בשוק האמנות

ניו יורק טיימס

13.1.2009 / 11:12

היריב הצמוד של כריסטיס - סות'ביס - אמר בדצמבר כי הוא יוריד הוצאותיו על ידי קיצוץ משרות והורדת משכורות



כאשר יצירה של האמן הבריטי דמיאן הרסט נמכרה ב-127 מיליון דולר באותו החודש שבו התמוטט בנק ליהמן ברדרס היה נדמה ששוק האמנות עשוי להיות עמיד מפני המשבר הכלכלי. אבל במהלך ארבעת החודשים האחרונים הוכח כי גם שוק האמנות סובל בימות משבר. בשל כך החליט בית המכירות הפומביות כריסטיס אינטרנשיונל – אחד מהגדולים מסוגו בעולם – על צעדי התייעלות אשר יכללו בין היתר פיטורים משמעותיים.



"החלנו ליישם צעדי ארגון מחדש בחברה עולה", הודיע בית המכירות הפומביות ולא העניק פרטים לגבי הפיטורין. עם זאת, הוסיף כי צעדי ייעול נוספים כוללים את ההחלטה שלא לחדש חלק מהחוזים של חברות הייעוץ של כריסטיס.



"צעדים אלה ואחרים יבטיחו שנוכל להישאר תחרותיים ורווחיים גם בשנת 2009", לפי הודעת בית המכירות הפומביות.



אלה הם צעדי ההתייעלות הראשונים של בית המכירות הפומביות הלונדוני מאז שנת 2001, עם פקיעת בועת הדוט קום. היריב הצמוד של כריסטיס, סות'ביס, אמר בחודש דצמבר כי הוא מתכנן להוריד הוצאותיו ב-7 מיליון דולר השנה, על ידי קיצוץ משרות והורדת משכורות, בעקבות "סביבה מאתגרת ולא וודאית".



במהלך החודשים האחרונים ירדו מחירי המוצרים הנמכרים במכירה פומבית ביחד עם השווקים הפיננסים. בכך הגיעה לסיומה תקופת שגשוג בשוק האמנות, שנבעה מבונוסים גדולים שקיבלו בנקאים ומנהלי קרנות, אשר הציתו את חיבתם לחפצי אמנות. אותו שגשוג הביא לכך שבשנת 2006 נרכש ציור במחיר שיא - 140 מיליון דולר.



כיום, בנק ליהמן ברדרס מעוניין למכור חפצי אמנות בשווי 8 מיליון דולר במכירה פומבית. אבל, אם אפשר להסיק מהמכירה הפומבית שערכו לאחרונה מנכ"ל הבנק לשעבר ואשתו, יהיה קשה מאוד למצוא קונים.



ריצ'ארד פולד ואשתו קאת'י מכרו אוסף של 16 ציורים בעבור 13.5 מיליון דולר בכריסטיס. מחיר היעד לציורים היה 15 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully