וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש תשובה ישראלית לברנרד מאדוף

יובל מעוז

13.1.2009 / 14:20

רשות ני"ע עצרה בעל חברה שהבטיח למשקיעים תשואה של 36% בשנה. הוא נחקר בחשד לגיוס כספים במרמה במאות אלפי שקלים

הונאה בסגנון ברנרד מאדוף בישראל: רשות ניירות ערך עצרה היום את אילן מורגן, שהקים חברה לניהול תיקים אשר הבטיחה למשקיעים בה תשואה גבוהה של 3% בחודש, ובסך הכל 36% בשנה. שלא כמו לקוחותיו של מאדוף, הנפגעים העיקריים של מורגן לא היו מעשירי הארץ והגיעו בעיקר מהמגזר החרדי, כאשר מורגן הציג בפניהם באמצעות עובדיו מצג שווא שהשקעותיו מבטוחות. מורגן שוחרר למעצר בית.

בפרשה נחקר חשד כי במסגרת החברות הפרטיות שהקים מורגן, הוא הניח גם תשתית לגיוס כספים במרמה. במסגרת פעילותו הפעיל מורגן בירושלים ובמקומות נוספים פעילות שמטרתה גיוס כספים מעשרות לקוחות מהמגזר החרדי בגובה מאות אלפי שקלים, תוך ניצול לרעה של רישיון ניהול תיקי השקעות שניתן על ידי רשות ניירת ערך.

מחקירת הרשות עולה כי מורגן נקרא עד 2007 אילן מיקא ארבל. תחת שם זה הורשע בעבר בארה"ב בעבירות תרמית בניירות ערך וריצה עונש מאסר בגין עבירות אלה.

ב-2007, לאחר שחרורו ממאסר בארה"ב, חזר ארבל לישראל ובתוך מספר ימים שינה את שמו לאילן מורגן. מיד לאחר מכן הקים מספר חברות פרטיות, בהן חברת מורגן לומברד.

על פי החשד, מורגן הסתיר מהציבור ומהרשות את עברו הפלילי, את עובדת היותו בעל חברת מורגן לומברד ואת עובדת היותו מנכ"ל החברה - וזאת על מנת לקבל רישיון ניהול תיקים מרשות ניירות ערך ולהימנע מנקיטת הליכים מטעמה של הרשות. פעילות גיוס הכספים שביצע מורגן התבצעה בין היתר באמצעות מתווכים מטעמו שגייסו עבורו כספים.

על פי החשד, גיוס הכספים נעשה באמצעות יצירת מצגי שווא לציבור הלקוחות במספר דרכים: מצג שווא לפיו מדובר בהשקעה שהיא כביכול נטולת סיכון ובעלת תשואה גבוהה בגובה של 3% בחודש, כלומר 36% תשואה בשנה, שגרמה על פי ממצאי החקירה לאנשי המגזר החרדי להשקיע את כספם ללא בטחונות וערבויות מספקים.

בנוסף, הוצג מצג שווא לפיו משווקי ההשקעות פועלים עם רשיון שיווק השקעות וייעוץ השקעות של רשות ניירות ערך, כאשר בפועל חלק מעובדי החברה עסקו בשיווק ההשקעות ללא רישיון ייעוץ השקעות, שיווק השקעות או ניהול תיקים. דרך נוספת בה פעלו אנשיו של מורגן היתה מצג שווא כאילו הכספים מופקדים בליווי בטחונות המבטיחים את החזרתם בכל עת - מצג אשר בפועל, טוענת הרשות, לא היה נכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully