וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים העתידיים מורים על ירידות של עד 1% בפתיחה בציפייה לנאום ברננקי

יעל פולק

13.1.2009 / 14:28

דו"חות אלקואה שהתפרסמו אמש לאחר המסחר צפויים להשפיע אף הם על המסחר


יום המסחר בוול סטריט ייפתח בציפיה לנאומו של בן ברננקי ולנתוני הסחר הבינלאומי לחודש נובמבר. אתמול הסתיים המסחר במגמה שלילית, כשמגזר הפיננסים הוביל את הירידות, על רקע המשכו של המשבר הכלכלי והחשש לתוצאות חלשות מתמיד בדו"חות הרבעוניים. בשעה זו מורים החוזים העתידיים על עליות של עד כ-0.5% בפתיחת המסחר.



אמש הסתיים המסחר בירידות, כאשר ירד אתמול ב-1.5% ל-8,473 נקודות, איבד 2.1% ל-1,536 נקודות ו- השיל 2.3% ל-870 נקודות.

היום צפוי להתפרסם בארה"ב נתון הסחר הבינלאומי לחודש נובמבר. קונצנזוס האנליסטים הוא הפרש שלילי של 51.5 מיליארד דולר בין היבוא ליצוא. באוקטובר עמד הפער על 57.2 מיליארד דולר.

מחיר הנפט יורד זה היום השישי ברציפות, רצף הירידות הארוך במחיר הנפט זה חודש, בשל ההערכות כי הירידה בביקוש לנפט ומוצריו בארה"ב הביאה לעלייה במלאים. מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש פברואר יורדים ב-3% ונסחרים ב-36.47 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט ירד ב-25% במהלך ששת הימים האחרונים, והוא כעת נמוך ב-61% מהתקופה המקבילה ב-2008.

כלכלנים בארה"ב הורידו את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגדולה בעולם לשנת 2009 וחזו כי הפדרל ריזרב לא יוכל לחזור ולהעלות את הריבית עד לשנת 2010, לפי סקר של בלומברג. הכלכלה בארה"ב צפויה לסגת ב-1.5% השנה - 0.5% יותר ממה שחזו הכלכלנים בסקר בלומברג לפני חודש. הסקר נערך בקרב 59 כלכלנים בארה"ב, בין הימים 12-5 בינואר. עוד העריך הסקר כי ההאטה הכלכלית תוריד את האינפלציה לרמות אותן מחשיב הפדרל ריזרב "אי יציבות במחירים".

ממחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד עולה כי האבטלה בארה"ב צפויה לעלות לשיעור מבהיל של 12%-11% בשנים הקרובות. המשבר בשוק הדיור גם הוא אינו צפוי להיגמר במהירות. למחירים של הבתים לוקח בממוצע חמש שנים עד אשר הם מגיעים לנקודת השפל, אשר במונחים ריאליים נמוכה ב-36% מהשיא שלה. למניות לוקח פחות זמן עד אשר הם מגיעים לתחתית, אך השווקים מאבדים יותר ממחצית משוויים עד שהם מגיעים אליה.

המסחר באופציות מראה כי הסוחרים בארה"ב מהמרים כי התנודתיות הקשה במדד S&P 500 תשכך בקצב המהיר ביותר מאז סופו של משבר 1987. זהו סימן מובהק לציפייה להמשך עליות בשוק המניות: ציפיות לנפילות בשוק המניות מלוות בציפיות לגידול בתנודתיות. סוחרי מניות יכולים לרכוש אופציות המבטחות אותן כנגד תנודתיות כזו. אולם ירידה במחירי אופציות אלו מאותתת כי הסוחרים מצפים לירידה בתנודתיות - סימן מובהק לשוק פרי והתאוששות באמון המשקיעים.

ענקית האלקטרוניקה היפאנית צפויה לדווח השנה על ההפסד התפעולי הראשון שלה מזה 14 שנים והשני בלבד בתולדותיו. זאת, בעקבות הירידה החדה בצריכה הפרטית ביפאן והתחזקות הין, ששחקה את רווחי החברה. כך דיווח היום היומון הכלכלי היפאני "ניקיי".

יצרנית האלומיניום פירסמה אמש אחרי המסחר את דו"חותיה. החברה עברה, כצפוי, להפסד ברבעון הרביעי של השנה, בגין הירידה בביקוש העולמי למתכת. אלקואה, שדו"חותיה הרבעוניים מבשרים באופן מסורתי על פתיחת עונת הדו"חות, דיווחה על הפסד בסך 1.2 מיליארד דולר ברבעון, לעומת רווח של 632 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסותיה ירדו ב-19% ל-5.7 מיליארד דולר. זהו ההפסד הרבעוני הראשון של אלקואה זה 6 שנים.

בנק ההשקעות , שנרכש בספטמבר על ידי בנק אוף אמריקה, יפטר 1,900 עובדים בלונדון - כך דיווח היום ה"טיימס" הבריטי. לפי הדיווח, מדובר באחד מגלי הפיטורים הגדולים בתולדות הסיטי של לונדון.

לפי ה"טיימס", הנהלת בנק אוף אמריקה-מריל לינץ' הודיעה לעובדי החברה הממוזגת בלונדון כי 30% מהעובדים בלונדון יפוטרו. חלק מהעובדים זומנו לשיחות בנוגע לפיטוריהם הקרבים כבר בשבוע שעבר, וחלק מהחטיבות - כמו חטיבת המסחר במט"ח - החלו בקיצוצים בימים האחרונים.

אחרי שהיה נדמה שהמאבק על השליטה ב יסתיים במהירות וללא התנגדות לטובתם של איתן אלדר ורועי גיל, נראה היום שהעניינים סבוכים מהמצופה. פורטיסימו הודיעה אמש כי היא הפכה לבעלת עניין באמבלייז והיא מחזיקה ב-14.15% ממניות החברה, שנקנו תמורת כ-8-7 מיליון דולר בתקופה האחרונה. עיקר העניין של המצטרפים החדשים לעגלת אמבלייז נובע מאחזקתה של החברה ב-51% מפורמולה, השולטת במטריקס, מג'יק וסאפיינס, ובקופת המזומנים הדשנה שלה.

אחרי ש חתכה את תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי, מצטרפת היום יצרנית המתגים מהרצליה, לרשימת הנפגעות מההאטה העולמית. החברה חתכה את תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי ל-13.3-12.8 מיליון דולר ביחס לתחזית מוקדמת להכנסות של 16-14 מיליון דולר. החברה צופה כי ההפסד הנקי שלא על פי הכללים החשבונאיים יעמוד על 10-7 סנטים ביחס לתחזית מוקדמת יותר להפסד של 8-2 סנטים.

תסחר על רקע הורדת מחירי היעד לחברה על ידי בית ההשקעות ג'פריס, מ-38 דולר ל-32 דולר על רקע ההאטה הגלובלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully