וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הדיור בבריטניה קפא: מכירות הבתים נפלו ברבעון הרביעי של 2008 לשפל של שלושה עשורים

סוכנויות הידיעות

13.1.2009 / 15:13

לפי המכון המלכותי של סוכני הנדל"ן בבריטניה, הגורם לנפילה במכירות הוא הידוק תנאי האשראי



שוק הדיור בבריטניה הידרדר לקיפאון כמעט מוחלט בסוף 2008, לאחר שמספר הבתים שהועמדו למכירה במהלך הרבעון הרביעי צנח לשפל, בעקבות הידוק תנאי האשראי על ידי הבנקים והמיתון המחריף במדינה - כך דיווח היום המכון המלכותי של סוכני הנדל"ן בבריטניה (RICS).



על פי דיווח המכון, סוכני נדל"ן בבריטניה מכרו 10.1 בתים בממוצע בשלושת החודשים שהסתיימו בסוף דצמבר - השיעור הנמוך מאז השיק המכון את הסקר ב-1978. שיעור סוכני הנדל"ן שדיווחו על ירידה במחירים עלה ב-73.5% ביחס לאלו שדיווחו על עלייה במחירים - ירידה קלה לעומת הרבעון השלישי של 2008.



לפי נתוני RICS, רוכשי בתים פוטנציאליים בבריטניה לא הצליחו לנצל נפילה של 16% במחירי הבתים בשנה שעברה, לאחר שמספר אישורי המשכנתאות נפל לשפל של 30 שנים במהלך הרבעון. רוכשי בתים פוטנציאליים שביקשו לקחת משכנתא נאלצו להפקיד ערבויות בסך אלפי ליש"ט, ובתקופה של מיתון ומשבר כלכלי עולמי העדיפו רבים להימנע מכך כליל.



דובר ה-RICS, איאן פרי, מסר כי הבעיה בשוק הדיור הבריטי אינה חוסר עניין מצד רוכשים פוטנציאליים, אלא חוסר יכולת להשיג מימון בעקבות משבר האשראי העולמי. "הביקוש נמצא ברמה שלא נראתה כמוה מאז 2006, אבל ללא משכנתאות שוק הדיור קפא ומספר העסקות נפל לשפל. ללא סיוע, נשקפת סכנה אמיתית שהשוק ימשיך להיות קפוא, משום שאנשים לא יוכלו לרכוש בתים, המכירות והמחירים יפלו לשפל ומספר העיקולים יעלה בחדות ויחמיר את המיתון", אמר פרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully