וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: תמריצים פיסקליים לא יספיקו לאושש הכלכלה

TheMarker

13.1.2009 / 15:45

"לבנק הפדרלי עדיין יש תחמושת נגד המשבר הפיננסי - למרות שאי אפשר להוריד את הריבית עוד יותר"



בן ברננקי, נגיד הבנק הפדרלי, אמר היום כי שוררת אי ודאות קשה לגבי מועד ההתאוששות של הכלכלה האמריקאית. בנאומו, מול בית הספר לכלכלה של לונדון, אמר ברננקי כי תמריץ פיסקלי לא יספיק כדי לאושש את הכלכלה, וכי הממשל האמריקאי יצטרך לקנות נכסים בעייתיים מהבנקים, או לספק להם ערבונות.



"לבנק הפדרלי עדיין יש תחמושת נגד המשבר הפיננסי למרות שאי אפשר להוריד את הריבית עוד יותר; לבנק יש אסטרטגיית יציאה ממתכונת הריבית הנוכחית למקרה הצורך", אמר ברננקי על פעולתו של הבנק המרכזי. "פעולות פיסקליות לא יכולות להביא להתאוששות כלכלית, אלא אם הן מבוצעות בנוסף לצעדים משמעותיים לייצוב ולחזק את המערכת הפיננסית", הוסיף יו"ר הפדרל ריזרב.



הנאום מרמז כי ברננקי רואה צורך בסיוע ממשלתי נוסף למערכת הפיננסית כתנאי חיוני להתאוששות כלכלית. משרד האוצר האמריקאי העביר 350 מיליארד דולר מכספי משלמי המסים בארה"ב כדי להעניק הלוואות לבנקים ומוסדות פיננסיים נוספים, ואילו תאגיד ביטוח הפיקדונות העניק ערבונות לאג"ח של חברות פיננסים בשווי כולל של 111.2 מיליארד דולר.



ברננקי המליץ לפעול בשלוש גישות לטיפול בבעיית הנכסים הבעייתיים ברשות הבנקים. רכישה של הנכסים היא אפשרות אחת, אשר עלתה בתוכנית הסיוע המקורית של שר האוצר האמריקאי הנרי פולסון לכלכלה המקומית. גישה אחרת אומרת כי הממשלה האמריקאית תוכל לספוג אליה, בעבור עמלה או התחייבויות, חלק מההפסדים מהנכסים הבעייתיים - כפי שנעשה באחרונה עם ענקית הפיננסים סיטי.



גישה שלישית גורסת כי הממשל יוכל לרכוש נכסים בעייתיים ממוסדות פיננסים בתמורה להקים "בנקים בעייתיים", שירכשו מחברות הפיננסים את כל הנכסים הבעייתיים, ויהיו אלה שיספגו את ההפסדים במקום חברות הפיננסים.



ברננקי הוסיף ואמר כי מאמצים להקטנת מספר העיקולים בארה"ב "עשויים לחזק את שוק הדיור, להוריד את מספר המשכנתאות שלא הוחזרו ולהגדיל את היציבות הפיננסית". ברננקי אמר עוד כי הסיוע שמקבל המגזר הפיננסי מהממשלה הוא בלתי נמנע בגלל שהכלכלה צריכה אשראי כדי לחזור ולצמוח. ובכל זאת, על הסיוע להיות מלווה בפיקוח קפדני ורגולציה, לפי ברננקי.



"חברות הפיננסים, אשר התמוטטותן מלווה בסיכונים רבים, חייבות פיקוח קפדני על הסיכונים שהן לוקחות", אמר, והוסיף: "לא מתקבל על הדעת שחברות גדולות שהממשלה נאלצת לתמוך בהן היו אלה שלקחו את הסיכונים הגדולים ביותר בימות השגשוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully