וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון: צימצום הייצור של סילבינט - עדות נוספת למשמעת המחירים של יצרניות האשלג

TheMarker

13.1.2009 / 15:56

לדברי אנליסט לידר, יואב בורגן "נקיטת מדיניות עסקית של העדפת מחיר גבוה תוך ויתור על מכירות כמותיות נותרה בעינה למרות כל החששות להיווצרות סדקים"



לאור הדיווח של יצרנית האשלג הרוסית סילבינט, כי היא מצמצמת את ייצור האשלג שלה ב-1 מיליון טון במהלך הרבעון הראשון של השנה, מעריך האנליסט יואב בורגן מלידר שוקי הון כי מדובר בעדות נוספת למשמעת המחירים של יצרניות האשלג.



לדברי בורגן "נקיטת מדיניות עסקית של העדפת מחיר גבוה תוך ויתור על מכירות כמותיות נותרה בעינה למרות כל החששות להיווצרות סדקים, בעיקר בקרב היצרניות אורלקלי, סילבינט וביילרוסקלי. הדבר מקבל משנה חשיבות נוכח הדיווחים השונים אודות הלאמתן הפוטנציאלית של אורקלי וסיליבינט על ידי ממשלת רוסיה.



לסילביניט נתח שוק של כ-10% משוק ייצור האשלג העולמי, אך היא אינה חברה בתאגיד הייצוא BPC יחד עם ביילרוסקלי שבבעלות ממשלת ביילרוס ( BPC היא אשר מנהלת את מו"מ האשלג השנתי המפורסם עם סין). בשנת 2008 ייצרה סילבינט 5.1 מיליון טון אשלג.



צמצום ייצור האשלג של סילביניט ב-1 מיליון טון מצטרף לקיצוץ קודם של החברה בשיעור של 0.45 טון עד לסוף לשנת 2008. ההודעה הנוכחית של סילביניט מביאה את הצמצומים בייצור אשלג להיקף עולמי כולל של כ-5 מיליון טון.



יצרניות אשלג נוספות שדיווחו על צימצומים בייצור עדש לסוף שנת 2008 הן אורקלי עם 0.5 מיליון טון וסילביניט עם 0.45 מיליון טון. ביילרוסקלי הודיעה שבכוונתה למכור 0.75 מיליון טון פחות מתיכנונה המקורי.



בשנת 2009 מתכננת פוטאש לצמצם את הייצור ב-2 מיליון טון החל מינואר 2009 ואילו מוזאיק מתכננת קיצוץ של 1 מיליון טון במהלך 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully