וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי השוק הסיטונאי בתל אביב גנזו את המכרז

גיא ליברמן

13.1.2009 / 16:40

מדובר במכרז המקרקעין הגדול בישראל המוערך ב-2 מיליארד שקל; בעלי הקרקע:"נבדוק אפשרויות למכירת הקרקע"



עכשיו זה סופי. בעלי קרקעות השוק הסיטונאי בתל אביב החליטו לגנוז את המכרז למכירתן שפורסם ביוני 2008, ושוקלים חלופות אחרות למכירת הקרקע, לרוב מכירתה במקטעים.



כבר לפני חודשיים העריכו גורמי נדל"ן כי בשל המשבר הכלכלי העולמי, יתקשו חברות נדל"ן ישראליות כמו גם גופים בינלאומיים להגיש הצעות לרכישת הקרקע. בחברת השוק הסיטונאי, בעלת הקרקע, לא הוסיפו לאי הבהירות' כשבוששו מלפרסם תאריך אחרון להגשת הצעות סופיות לרכישת הקרקע.



לדברי גורם המקורב לבעלי הקרקע, האחרונים הבינו כי המשבר הכלכלי ומחנק האשראי אינם מאפשרים לחברות להגיש הצעות העומדות במחיר המינימום שנקבע בגובה של 600 מיליון דולר (כ 2.1 מיליארד שקל)' ולכן החליטו לגנוז את הליך המכירה במתכונתו הנוכחית לפיו כל 55 הדונמים ימכרו במכה אחת.



מכרז השוק הסיטוני מרכז סביבו התעניינות שיא מצידם של כל גורמי הנדל"ן בישראל ואף מחוצה לה. מדובר בקרקע הגדולה הפנויה הגדולה האחרונה בליבה של תל אביב, עליה קיימת תב"ע מאושרת לבניית 1,800 דירות וכן שטחים מסחריים ומשרדים בהיקפים עצומים. בנוסף לכך כוללת התוכנית מבני ציבור לרבות בית ספר, ולמעשה מדובר בשכונה חדשה שעתידה לכלול כ 6000- 8000 תושבים.



לבד מחברות בניה שהביעו התעניינות במכרז, הקים היזם דרור הלוי קבוצת רכישה בשם "העיר החדשה" שפנתה לאנשי היי טק ואנשי שוק הון, במטרה להתמודד על המכרז. על מנת להבין עד כמה ההתעניינות במכרז הייתה גדולה נזכיר כי ביוני 2008 הצטופפו 6,000 איש באירוע שקיים הלוי עם שותפו רביב צולר בחוות רונית, בה פורסמו המחירים בהם ימכרו הדירות בפרויקט לחברי קבוצות הרכישה. כעת נראה כי חלום המגורים במקום מתרחק.



בעלי השוק הסיטוני בתגובה :"לאור העובדה שבעלי השוק הסיטונאי קבעו מחיר מינימום שמתחתיו לא ימכרו את הנכס, ועל רקע המשבר הפיננסי הגלובאלי המקשה על קונים פוטנציאליים להשיג מימון לעיסקה שכזו, החליטו בעלי השוק הסיטונאי לבדוק אפשרויות נוספות להמשך הליך המכירה - אך יודגש כי בכל מקרה אם יתברר כי הליך המכירה אינו משיג את מחיר המינימום שקבעו בעלי הנכס - יחכו המוכרים לעיתוי טוב יותר. יצויין כי הגורמים העוסקים בהליך המכירה כמו סיטיבנק ואחרים ממשיכים במאמציהם להשלים את העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully