וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: תעשיית קרנות הנאמנות סגרה בדצמבר חודש חיובי - בעיקר בזכות הקרנות השקליות והכספיות

TheMarker

13.1.2009 / 16:57

מהסיכומים המוקדמים שמפרסם בית ההשקעות מיטב עולה כי סך נכסי הקרנות בתעשייה גדל בדצמבר בשיעור של כ-90 מיליון שקל



מהסיכומים המוקדמים שמפרסם בית ההשקעות מיטב עולה כי סך נכסי הקרנות בתעשייה גדל בדצמבר בשיעור של כ-90 מיליון שקל, זאת לאחר מספר חודשים רצופים של קיטון בנכסי הקרנות. בסיכום חודשי סך נכסי הקרנות עומד על 98.1 מיליארד שקל.



הקרנות הכספיות גייסו סכום של כ-0.95 מיליארד שקל ומי שתפס את מקומם בגיוסים מרשימים הן הקרנות השקליות שצמחו בחודש דצמבר בכ-1.5 מיליארד שקל. קרנות אג"ח מדינה רשמו פדיונות של כ- 1.1 מיליארד שקל.



הקרנות המתמחות באג"ח בישראל רשמו יציאת כספים של כ-0.97 מיליארד שקל. הקרנות המתמחות במניות בחו"ל רשמו יציאת כספים של כ-100 מיליון שקל, הקרנות המתמחות במניות בישראל רשמו גיוסים של כ-47 מיליון שקל, ואילו והקרנות הגמישות איבדו כ-100 מיליון שקלים.



בבית ההשקעות מעריכים כי הריכוזיות בתעשיית הקרנות גוברת לאור הממצאים המראים כי סך נכסיהן של 10 הקרנות הגדולות בתעשייה מהווה כ-32%, יותר מכפול מחלקן בתעשייה לפני שנה, ומוסיפים כי מאז תחילת 2009 מסתמנת מגמה חיובית בתעשיית הקרנות.



בתחילת דצמבר עלו המדדים המובילים בבורסה בתל אביב כאשר בשבוע הראשון העלייה הייתה מתונה, אך מתחילת השבוע השני המדדים התחילו לטפס בחדות במקביל לתיקון החד במדדי המניות ברחבי העולם .
אולם, מאמצע דצמבר, השוק בארץ שינה כיוון והחל לרדת בחדות כאשר הוא מוחק את העליות של תחילת החודש ועובר לסנטימנט שלילי.



לדברי כלכלני מיטב "המגמה ששלטה במהלך השנה נמשכה גם החודש ובזמן שצפינו בזינוקים באפיקים השקליים והצמודים הממשלתיים המשיכו מדדי האג"ח הקונצרנים בצלילה שלהם כלפי מטה. בשבוע האחרון של החודש הכריז הנגיד על הורדת ריבית של 0.75% לשיעור של 1.75%, הנמוך ביותר בהיסטוריה הכלכלית של מדינת ישראל. במקביל, שוקי המניות בעולם המשיכו דוקא במגמת התיקון ורשמו עליות שערים חדות".



השוק האמריקאי נהנה מהפחתת ריבית לרמת שפל חריגה של 0.25%-0%, וכן מההחלטה לסייע באופן זמני לתעשיית המכוניות האמריקאיות, וגם חטיבת ההשקעות של ענקית הרכב GM זכתה להצלה מהממשל.



בישראל, הימים האחרונים של החודש היו חיוביים כאשר מדדי המניות והתל בונד עולים בחדות אך לא מספיק בכדי לסיים את חודש דצמבר בטריטוריה החיובית וכך גם חודש זה כמו שנת 2008 כולה מסתיים במסכים אדומים.



בסיכום חודשי רשמו המדדים המובילים ירידות שערים: מדד ת"א 25 ירד ב-1.9% ומדד ת"א 100 איבד 4.9%. מדד ת"א 75 בלט בירידה בשיעור של 18.2%, מדד יתר 50 ירד ב-13.2% ומדד יתר 120 רשם ירידה של 1.6%. ברמה הענפית, מדד ת"א נדל"ן 15, צנח ב-20.9%, ומדד הבנקים ירד בשיעור של 3.1%.



צמודי המדד הממשלתיים נסחרו במגמה חיובית חזקה, כשהמדד המשקלל את תשואתם עלה בשיעור של 5.7%. ניתן להבחין בעליות בולטות יותר ככל שהמח"מ (משך חיים ממוצע) של האג"ח מתארך, בהמשך למגמת חודש נובמבר.



בסיכום חודשי, האג"ח הארוכות ל-7 עד 10 שנים עלו חדות ב-7.4%, האג"ח לטווח פדיון של 5 עד 7 טיפסו ב-6.1%, האג"ח לטווח פדיון של 2 עד 5 שנים עלו ב-4.1% ואיגרות החוב לטווח הקצר של 0 עד 2 שנים עלו ב-1.6%.



איגרות החוב הקונצרניות הצמודות למדד ירדו ב-2.3%, כאשר מדדי התל בונד רשמו מגמה מעורבת: מדד התל-בונד 20 עלה ב-1.3% בעוד מדד התל בונד 40 ירד ב-2.5%.



האפיק השקלי בלט בעליות נאות לאורך כל העקום ובדגש על השחרים הארוכים בהמשך למגמת חודש נובמבר. כך, בסיכום החודש מדד השחרים עלה בצורה חדה ב-4.9%, כאשר השחרים הארוכים (מעל 5 שנים) עלו ב-7%, הבינוניים (2 עד 5 שנים) עלו ב-4.85% והקצרים ביותר (0-2) עלו ב-0.9%. המק"מים עלו ב-0.7% והגילונים טיפסו בשיעור של 1.8%.



בשוק המט"ח רשם השקל ייסוף בשיעור של 3.1% מול הדולר, ומנגד פיחות של 5.4% מול האירו.



על רקע כל ההתפתחויות הללו, גדל סך נכסי תעשיית הקרנות בדצמבר 2008 בשיעור של 0.7%, מ-97.4 מיליארד שקל ל-98.1 מיליארד שקל. זאת, כתוצאה מגיוסים של כ-90 מיליון שקל ותשואה חיובית משוקללת של כלל התעשיה בשיעור של 0.6%.



לדברי כלכלני מיטב "התפלגות כניסת הכספים ויציאתם בסוגים השונים של הקרנות מראה, כי מלבד הקרנות הכספיות, שזוכות לפופולריות קבועה, כמפלט מפני ירידות השערים הן בשוק המניות והן בשוק האג"ח, גם הקרנות השקליות גייסו סכום מרשים של 1.5 מיליארד שקל ו"נישלו" בכך את הקרנות הכספיות מהמקום הראשון לאחר שאלה גייסו "רק" 0.9 מיליארד שקלים".



אפיק נוסף שהצליח לסיים את החודש בגיוס חיובי - הקרנות המתמחות במניות ישראל שסיכמו את חודש דצמבר בגיוס של 47 מיליון שקל. קרנות אג"ח מדינה סבלו מפדיונות של כ-1.1 מיליארד שקל ואילו קרנות אג"ח בישראל פדו כ-969 מיליון שקל. הקרנות המתמחות במניות בחו"ל והקרנות הגמישות רשמו פדיונות של כ-100 מיליון שקל כל אחת בנפרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully