וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטיינמץ ידולל בחברת המכרות קטנגה בעקבות העברת השליטה בה לגלנקור השווייצית

סוכנויות הידיעות

13.1.2009 / 17:40

גלנקור תעביר לחברה הלוואה בסך 265.3 מיליון דולר



חברת המכרות קטנגה, אשר בני שטיינמץ הוא אחד המשקיעים הבולטים בה, הסכימה להעביר את השליטה בה לחברת גלנקור השווייצית, בתמורה להלוואה בסך 265.3 מיליון דולר מגלנקור. זאת, לאחר שההסכם - אשר יעניק לגלנקור נתח של עד 88% ממניות החברה, תוך דילול החזקות שאר המשקיעים - אושר אתמול על ידי בעלי המניות של קטנגה.



במסגרת העסקה, עתידה קטנגה להנפיק 953 מיליון מניות חדשות, בתמורה להלוואה לפי מחיר של 34 סנט קנדי (28 סנט) למניה. היקף החזקותיה של גלנקור בקטנגה עשוי לגדול ל-26% עד 88% - תלוי בהיקף ההשתתפות של משקיעים אחרים בחברה ברכישת מניות שתנפיק קטנגה.



מניית קטנגה, אשר קרסה ב-98% מאז המיזוג, שיצר באותה עת חברה בשווי של כ-3 מיליארד דולר, נסחרת כעת במחיר של 38 סנט קנדי בבורסת טורונטו.



"לנוכח התנאים הקשים באופן חסר תקדים בשוקי ההון והסחורות, אנו מודים לגלנקור על כך שהסכימה לספק לנו חבל הצלה של תמיכה פיננסית, אשר תאפשר לקטנגה להמשיך לפעול בטווח הקצר", אמר יו"ר קטנגה, יו סטויל. "תמורת רבע מיליארד דולר, תקבל למעשה גלנקור שליטה בחברה, אשר בשלב מסוים היתה שווה כשלושה מיליארד דולר קנדי", אמר אנליסט הייווד סקוריטיס, קרי סמית, לסוכנות הידיעות רויטרס.



פעילות המכרות של שטיינמץ מרוכזת בכמה חברות, ביניהן החברה הציבורית הקנדית קטנגה, שמוזגה בתחילת שנה שעברה עם ניקנור, אשר היתה בשליטת שטיינמץ ודן גרטלר, והפכה בכך לחברת הכרייה הגדולה באפריקה. לחברה מכרות נחושת וקובלט ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו שבאפריקה. חלקו של שטיינמץ בעסק הזה הוא כ-15%, ושותפיו בו הם היהלומן דן גרטלר, רפי ברבר מחברת RP Capital (המכהן גם כדירקטור) וחברת גלנקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully