וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונן מנחם: דו"ח סחר החוץ של ארה"ב הוא מראה נוספת לרפיון הכלכלי שלה

יעל פולק

13.1.2009 / 18:27

היצוא הישראלי לארה"ב נחלש ב-17% בנובמבר והסתכם ב-24.7 מיליארד דולר



"דו"ח סחר החוץ של ארה"ב מצביע היטב על ההאטה הכלכלית הפוקדת את המדינה ואת שאר העולם", כתב היום רונן מנחם, מנהל יחידות ההשקעות והאסטרטגיה במזרחי טפחות. "לכאורה, הצטמצמות כה חדה ומהירה בחשבון הסחר (מ-56.7 מיליארד דולר באוקטובר ל-40.4 מיליארד דולר בנובמבר) מקטינה את הלחץ לפיחות בשער הדולר, אך מאחר שהשיפור האמור הושג בדרך של ירידות ביבוא וביצוא, כשהראשונה תלולה יותר, לא ניתן לראות בנתון החדש התפתחות חיובית".



מנחם מציין כי "חלק מההצטמצמות בגירעון הסחר (בסך הכל ירידה של 13%) נגרם עקב ירידה חדה במחיר הנפט ותזקיקיו. ארה"ב היא יבואנית נטו של הנוזל, אך עיון מדוקדק בנתונים הכמותיים מגלה כי גם בניכוי מגזר האנרגיה נותרת ירידה בת 11%, כך שאין לתלות בקריסת מחיר הזהב השחור את הנתון המפתיע".



מנחם מתייחס ליצוא הישראלי לארה"ב, המתמחה בטכנולוגיה עילית: "מתברר שהיבוא לארה"ב של מוצרים מתוחכמים אלה ירד ב-17% בחודש נובמבר ל-24.7 מיליארד דולר לאחר שלכל אורך 2008 עמד על 28.2 מיליארד דולר בממוצע".



"דו"ח סחר החוץ הוא מראה נוספת לרפיון הכלכלי הפוקד את ארה"ב ושותפות הסחר שלה. אלה רוכשות ממנה פחות תשומות תעשייתיות, חומרי גלם, נכסי הון, כלי רכב ממונעים, חלפים ומנועים, ואילו ארה"ב רוכשת מהעולם פחות מוצרי תצרוכת בני קיימא וחומרי גלם. מצב דברים זה מהווה ראייה נוספת להצטמצמות בכלכלה הגלובלית וזו מצידה עשויה לספק תמיכה נוספת למטבע האמריקאי, המשמש תדירות מטבע מקלט בתקופות מעין אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully