וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אורבוטק: "כרגע המצב לא נראה נהדר - התאוששות לא צפויה לפני 2010"

יעל פולק

13.1.2009 / 18:53

ברבעון השלישי של 2008 דיווחה החברה על הפסד של 43 מיליון דולר


"התאוששות בדרישה לצגים שטוחים לא צפויה לקרות לפני 2010 מכיוון שהיצרנים חותכים בהוצאות ומעכבים תהליכי התרחבות", כך אמר היום מנכ"ל הישראלית, רני כהן, לבלומברג. "מכירותיה של אורבוטק בשנה הקרובה יסתמכו על הזמנות ציוד שהתקבלו בעבר לצגי טלוויזיה וטלפונים ניידים. חוזים חדשים יגיעו כאשר לקוחות בהודו ובסין יחליפו מקלטי טלוויזיה ישנים וכאשר הצרכנים במדינות המפותחות יקנו צגים חדשים".

"כרגע המצב לא נראה נהדר, אבל דברים ישתנו", אמר כהן ולא הסכים לספק תחזיות ספציפיות. אורבוטק הודיעה עם פרסום דו"חות הרבעון השלישי על פיטורי 300 עובדים, כשדיווחה על הפסד של 43.1 מיליון דולר או 1.29 דולר למניה לעומת רווח נקי של 5.3 מיליון דולר או 16 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ירדו ב-10% בהשוואה לרבעון הקודם והסתכמו ב-94.8 מיליון דולר.

עוד לפני כן, השלימה אורבוטק את רכישת פוטון דינמיקס תמורת 290 מיליון דולר. פוטון מספקת (בדומה לאורבוטק) מערכות בדיקה ותיקון לתעשיית המסכים השטוחים - עסקה שדיללה משמעותית את קופת המזומנים של החברה. החברה הודיעה גם כי בכוונתה למכור את את עסקי ההרכבה האלקטרוניים של החברה כחלק מתוכנית ההתייעלות.

לפני כחודש הורידו בבנק איגוד את מחיר היעד למניית אורבוטק, מ-11 ל-5 דולר. למרות זאת, הותיר האנליסט גלעד בן ארי את המלצתו לחברה על "תשואת יתר".

אחת מהסיבות המרכזיות שהובילו את אגוד להורדת ההמלצה היא "הצפי לחולשה בולטת בעסקי הליבה של החברה בשנתיים הבאות". זאת, "לאור הירידה הצפויה בצריכת מוצרי אלקטרוניקה כולל צגים שטוחים בעולם". עוד כותבים בבנק כי "במהלך הרבעון עסקי בדיקת המעגלים המודפסים של החברה היו חלשים מאוד בשל המיתון הכלכלי בעולם, כאשר מרבית יצרני המעגלים המודפסים דוחים את השקעותיהם הקפיטליות - דבר שפוגע באופן ישיר בחברה כמו אורבוטק".

למרות זאת, כתבו בבנק כי "במהלך הרבעון בלט לחיוב סקטור מכונות בדיקה אופטיות אוטומטיות לצגים השטוחים, אשר רשם הכנסות גבוהות עם צמיחה חזקה לעומת רבעון מקביל אשתקד". בנוגע לעתיד בבנק איגוד קצת פחות אופטימיים: "הצפי לשנת 2009 אינו טוב ונראה כי יצרני LCD רבים יגבילו עלויות וידחו השקעות הון במפעליהן".

"בהתחשב במצב המאקרו כלכלי, התאוששות יכולה לקחת יותר זמן מהצפוי", אמר לבלומברג סמנכ"ל הכספים של החברה, עמיחי שטיינברג. "גל הביקוש הבא לא יקרה ב-2009 כפי שאנשים ציפו, אבל הוא יגיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully