וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות להגבלים: קנס של 290 מיליון ש' לבנקים

אורה קורן

13.1.2009 / 21:28

הרשות להגבלים עסקיים טוענת כי הבנקים העבירו ביניהם מידע בנוגע לעמלות. הקביעה יכולה לשמש עילה לתביעת לקוחות. נציג אחד הבנקים: "הסכום הזוי"

רשות ההגבלים העסקיים בוחנת את הצעת הבנקים הגדולים להגיע איתה להבנות ("צו מוסכם") על כללי התנהגות בין הבנקים, שימנעו העברת מידע ביניהם בנוגע לעמלות.

על פי מקורות בשוק ההון, כחלק מהמהלך הבהירה הרשות, כי הבנקים יצטרכו לשלם סכום כולל של כ-290 מיליון שקל, מהם 80 מיליון שקלים ללאומי, הפועלים ודיסקונט, 30 מיליון שקל לבנק הבינלאומי ו-20 מיליון שקל לבנק מזרחי טפחות. נציגי הבנקים הופתעו מהסכום ואחד מהם טען כי הוא "הזוי".

הדיון בסוגיה נערך אתמול, לבקשת הבנקים. המהלך החל לפני כמה חודשים, לאחר שרשות ההגבלים העסקיים הודיעה, כי היא עומדת להוציא קביעה, לפיה הבנקים הגדולים העבירו ביניהם מידע בנוגע לעמלות וההעברה היא הסדר כובל לפי החוק, כלומר, הפרה של חוק ההגבלים העסקיים. קביעה מסוג זה יכולה לשמש עילה לתביעה יצוגית נגד הבנקים, וההערכות בשוק ההון הן כי תביעות מסוג זה יכולות להגיע לסכומים של מיליארדי שקלים.

בעקבות הודעת הרשות, ביקשו הבנקים זמן להגיב, אולם גם לאחר קבלת תגובותיהם לא השתכנעה הרשות, כי אין ממש במסקנות החקירה שערכה והחליטה להמשיך בהליך הוצאת הצו.

על רקע זה ביקשו הבנקים פגישה, במטרה להגיע לצו מוסכם. כאמור, סכום הקנס שבכוונת הרשות להשית עליהם הפתיע אותם, ועתה מצפים ברשות לתשובתם. סכום הקנס אמור להיכנס לאוצר המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully