וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשיים של חיפושים אחר מחליף לג'רי יאנג: קרול בארץ' צפויה להתמנות למנכ"ל יאהו

נמרוד הלפרן

13.1.2009 / 21:33

בארץ', אשר שימשה כמנכ"לית אוטודסק, הסכימה לקבל את התפקיד, דיווח "וול סטריט ג'ורנל"


חברת האינטרנט צפויה להודיע על מינוי קרול בארץ', לשעבר מנכ"לית חברת התוכנה אוטודסק, בתור מחליפתו של ג'רי יאנג בתפקיד מנכ"ל יאהו, לאחר שהסכימה לקבל את התפקיד. כך לדברי מקורות המקורבים למצב, דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

בארץ' הועדפה על פני מועמדים אחרים לתפקיד, בהם נשיאת יאהו, סו דקר, והמנכ"ל לשעבר של חברת הסלולר הבריטית וודאפון, ארון סארין. בארץ' משמשת לצד יאנג כדירקטורית ביצרנית ציוד התקשורת סיסקו, וחברה גם בדירקטוריון ענקית השבבים אינטל לצד דקר. בארץ', אשר שימשה כמנכ"לית אוטודסק בשנים 1992-2006, עדיין משמשת גם כיו"ר אוטודסק. גודלה של חברת אוטודסק, המעסיקה כ-7,000 עובדים ברחבי העולם, הוא כמחצית מזה של יאהו.

ההחלטה על מינוי בארץ' בת ה-60 שמה קץ לחודשיים של חיפושים אחר מחליף למנכ"ל יאהו ומייסדה, ג'רי יאנג, אשר נאלץ בחודש נובמבר להודיע על התפטרות מתפקידו לאחר 18 חודשי כהונה סוערים שבהם הידרדרה החברה בבורסה ובביצועיה הפיננסיים, ודחתה הצעת רכש של מיקרוסופט.

יאנג נקרא לתפקיד המנכ"ל לאחר פרישתו של טרי סמל ביוני 2007. סמל, לשעבר בכיר באולפנים בהוליווד, הפך את יאהו למעצמת מדיה דיגיטלית אולם כשל בתחרות מול גוגל בפרסום במנועי חיפוש. יאנג לא הצליח לעמוד באתגרים הרבים שהציבה בפניו יאהו, ועורר את זעם המשקיעים כאשר דחה שוב ושוב הצעות רכש שהגישה ענקית התוכנה מיקרוסופט ליאהו.

יאהו דחתה בחודש מאי הצעת רכש משופרת של מיקרוסופט בשווי 47.5 מיליארד דולר, בטענה כי מדובר בסכום נמוך מדי, ובהמשך דחתה גם הצעה של מיקרוסופט לרכישת עסקי החיפוש המקוון של יאהו.

שווי השוק של יאהו נפל ביותר מ-20 מיליארד דולר מאז נכנס יאנג לתפקיד המנכ"ל ביוני 2007. הנפילה נבעה גם מכשלון המגעים עם מיקרוסופט, מכשלון שותפות פרסום עם גוגל, ומהפיגור של יאהו אחר גוגל בשוק הפרסום המקוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully