וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור לאחר מיזוג סיטיקורפ-טראוולרס: סיטי בדרך לזנוח את המודל של "סופרמרקט פיננסי"

נמרוד הלפרן

13.1.2009 / 22:32

צפויה לצמצם פעילותה רק לתחומים של בנקאות תאגידית וקמעונאית; אישרה המגעים למכירת סמית ברני


ענקית הפיננסים האמריקאית צפויה לחשוף בקרוב תוכנית ארגון מחדש רחבת היקף, במסגרתה עתידה החברה לזנוח את המודל העסקי של "סופרמרקט פיננסי" - הכולל מגוון רחב של שירותים פיננסים תחת מטריה אחת - שאותו אימצה במהלך העשור החולף מאז מיזוג סיטיקורפ וטראוולרס, אשר יצר את סיטי. כך דיווחו היום העיתונים "פייננשל טיימס" ו"וול סטריט ג'ורנל".

במסגרת הארגון מחדש, צפויה סיטי - לשעבר הבנק הגדול בארה"ב וכיום הבנק השלישי בגודלו - לצמצם את פעילותה לשני תחומים בלבד: שירותי בנקאות ללקוחות תאגידיים גדולים ובנקאות קמעונאית ללקוחות נבחרים ברחבי העולם. הודעה על תוכנית הארגון מחדש צפויה להתפרסם בעת פרסום הדו"חות הרבעוניים של סיטי בשבוע הבא, דיווח הג'ורנל.

סיטי עשויה לפצל בין עסקי בנקאות ההשקעות שלה לתחום הבנקאות מסחרית, ולחזור בכך למודל שאיפיין את סיטיקורפ לפני המיזוג עם טראוולרס בשנת 1998, אשר כלל רק עסקי בנקאות מסחרית גלובליים ובנקאות קמעונאית, דיווח "פייננשל טיימס" מפי אנשים המקורבים למצב.

סיטי אישרה מוקדם יותר היום דיווחים מהימים האחרונים אודות מגעים בין סיטי למורגן סטנלי להקמת מיזם משותף אשר יכלול את חטיבת הברוקראז' של סיטי, סמית ברני, וחטיבת הברוקראז' של מורגן סטנלי.

במסגרת ההסכם המתגבש, צפוי מורגן סטנלי לשלם לסיטי 2-3 מיליארד דולר תמרת נתח השליטה, 51% מהמניות, במיזם המשותף. מורגן סטנלי צפוי בשנים הקרובות לרכוש את שארית החזקות סיטי במיזם המשותף.

המיזוג בין חטיבות הברוקראז' של סיטי ומורגן ייצור את חברת הברוקראז' הגדולה בעולם, וידחק למקום השני את בנק אוף אמריקה, שהוביל את התחום לאחר רכישת מריל לינץ'.

בחודשים האחרונים בנקי ההשקעות הגדולים נאלצו לשנות את המודלים העסקיים שלהם על רקע חששות כי לא יוכלו להמשיך ולהתקיים כבנקי השקעות בשל החולשה המתמשכת בשוקי האשראי. בנק ההשקעות מורגן סטנלי וגולדמן סאקס נהפכו לחברות אחזקות בנקאיות, זמן קצר לאחר שבנק ההשקעות ליהמן ברדרס פשט את הרגל. בנק ההשקעות מריל לינץ' נמכר לבנק אוף אמריקה במכירת חירום, ב-50 מיליארד דולר.

סיטי - המנוהלת על ידי ויקראם פנדיט - צפויה לדווח בשבוע הבא על הפסד רבעוני של 3.52 מיליארד דולר ברבעון הרביעי. החברה רשמה הפסדים מצטברים של 20 מיליארד דולר בארבעה הרבעונים החולפים, בעקבות קריסת שוק המשכנתאות בארה"ב ומחנק האשראי העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully