וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתגר של עזר מציון: גיוס כספים בתקופת משבר

רוני לינדר-גנץ

14.1.2009 / 7:07



>> בארגון עזר מציון, שיצא ביום רביעי הבא במבצע ההתרמה השנתי למאגר מח העצם בעשרות תחנות ברחבי הארץ, יודעים שהאתגר האמיתי שלהם אינו בגיוס מתנדבים שיתנו דגימות דם - מבצעים קודמים הוכיחו שהישראלים עומדים בתור כדי להיבדק ולהיכנס למאגר מח העצם.

הבעיה הגדולה, בעיקר בימי המשבר הכלכלי, היא למצוא מימון לבדיקת המבחנות וסיווגן. לדברי מנהלת המאגר הלאומי לתורמי מח העצם של עזר מציון, ברכה זיסר, "כשיוצאים למבצע יש רוח התנדבות גדולה ואנשים מגיעים בהמוניהם להיבדק, אך רבים לא מודעים לכך שבדיקה של כל דגימה עולה כסף - 180 שקל למבחנה - וזה לא סוד שבתקופה האחרונה קשה יותר לגייס כספים".



המאגר, שכבר שהציל חיים של עשרות חולי סרטן, ממומן כולו באמצעות תרומות ולא נהנה כלל מסיוע ממשלתי. עם זאת, בארגון שומרים על יעד שאפתני של איסוף ומימון בדיקתן של כ-30 אלף דגימות חדשות, ובחישוב פשוט דרושים להם לפחות 5.5 מיליון שקל כדי להשיגו. "יש לנו ניסיון ממבצעים קודמים לגבי היקף המחויבות הכספית שהארגון מסוגל לקחת על עצמו ולאסוף מתרומות, והוא מלמד שהוא מספיק לכ-30 אלף דגימות", מסבירה זיסר. מכל מקום, בארגון מדגישים כי כל הדגימות שיילקחו ממתנדבים ייבדקו.



השנה עומדים במרכז המבצע עמית קדוש בת ה-6 מכפר סבא, שחולה בלוקמיה וזקוקה בדחיפות להשתלת מח עצם, ודן-דן נבו בן ה-3 מרמת השרון, שחולה בסרטן מסוג נדיר ביותר וזקוק גם הוא להשתלה. עמית ודן-דן הם ה"פנים" של המבצע, אך גם אם חלילה לא יימצא להם תורם מתאים במבצע, סביר מאד שחולים רבים אחרים, ילדים ומבוגרים שממתינים לתרומת מח עצם, ימצאו תורם מתאים בזכות המבצע, שמרחיב את מאגר מח העצם של עזר מציון, המונה כיום כ-400 אלף דגימות.



"סטטיסטית, הסיכוי למצוא תורם לאותו ילד במבצע לא גבוה מאוד", אומרת זיסר, "אבל בשני המבצעים האחרונים דווקא הצלחנו למצוא תורם לילד שהמבצע היה ?על שמו'. אף פעם אי אפשר לדעת. לפני שנתיים, למשל, חיפשנו תורם לילד מבית שמש. היה קשה לצאת למבצע באותה תקופה, אז עשינו מבצע מצומצם בבית שמש בלבד, ביקשנו מההורים לקבץ שכנים ומכרים מאותה עדה, מה שמגדיל את סיכויי ההתאמה - ונמצא תורם מתאים".



זיסר מבהירה כי "בדרך כלל מוצאים תורם מתאים ל-14-15 חולים מייד לאחר המבצע, וכמובן שהדגימה נשארת במאגר ויכולה להציל חיים גם בעתיד. זו השקעה חד פעמית לטווח ארוך. מי שתורם דם מתבקש שלא להיבדק שוב, ומי שתורם כסף יודע שיכול להיות שבמיום מן הימים התרומה שלו תציל חיים".



ניתן לתרום עשרה שקלים באמצעות שליחת SMS עם המספר 10 למספר הטלפון 2747. לתרומות נוספות או בירור מוקד ההתרמה הקרוב ניתן להתקשר ל-236-236-1800

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully