וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארמון באזרבייג'אן ביותר מ-100 מיליון דולר

מורן הרפז, מורן הרפז

14.1.2009 / 7:07



>> האדריכל עודד חלף אינו מסתפק בתכנון בתים בישראל, לאחר שתיכנן את בתיהם של אנשי העסקים רון לובש, גיל שויד, עופר נמרודי, אלון כרמל, יונה פוגל, עופר קרז'נר, ישראל פרי, דב יודקובסקי, את לשכת הנשיא לשעבר משה קצב ואת לשכת יו"ר בנק הפועלים לשעבר שלמה נחמה, עבר חלף לתכנן ארמון בסגנון איטלקי מהמאה ה-17 בבאקו, בירת אזרבייג'אן. על פי חלף, עלות הפרויקט היא יותר מ-100 מיליון דולר.

מדובר בארמון עבור אישיות פוליטית בכירה בבאקו, שבבעלותו חברות נפט וסלולר. הארמון הנמצא בבנייה ממוקם עם מבנים נוספים על שטחי גן ואגמים בשטח של כ-40 דונם לחוף הים הכספי. הוא כולל, מלבד הארמון, גם מבנה מלון בוטיק המעוצב בסגנון טורקי עתיק, מבני ספא, חממות, שדה תעופה פרטי ומועדון בסגנון פרה-היסטורי שחצוב בצוקי החוף הפרטי, ובו אגמים שימולאו בציפורי פלמנגו. הבנייה אמורה להסתיים בעוד כשלוש שנים. חלף אומר כי הגיע לפרויקט דרך חבר. "יש לי חבר טוב, קובי טל, שהוא אדריכל נוף. הוא קיבל את הפרויקט במסגרת הקשר שלו עם חברות נוף בישראל ובחו"ל והוא הציע לי להצטרף. נעניתי להזמנה וכיום אני האדריכל פנים וחוץ של הפרויקט", מספר חלף.



חלף, המתכנן מבני יוקרה, התייחס להשפעת המשבר הכלכלי על התחום: "בפרויקט באזרבייג'אן המשבר הכלכלי לא מורגש כרגע. הכלכלה שלהם לא מושפעת כיום מהמשבר העולמי. בנוגע לשאר הפרויקטים, זה מתחלק לשני תחומים: תחום האדריכלות המסחרית שבו הרבה פרויקטים הופסקו, ותחום הפרויקטים הפרטיים. כיום בונים יותר בצניעות. יש פחות הפקרות. מחפשים היגיון שיש לו צידוק כלכלי. יש שינוי בהלך הרוח, באווירה, אני מרגיש את זה בייחוד בפרויקט שאני עובד עליו כיום במאליבו, קליפורניה. האווירה בהחלט נעשתה יותר קשה".



חלף, 51, הוא בוגר האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל ובוגר לימודי ארכיטקטורה בטכניון. ב-1992 הקים משרד עצמאי המתמחה בעיצוב ותכנון פרויקטים פרטיים וציבוריים, וכן בייעוץ קונספטואלי לחברת בנייה ובנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully