וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביוקנסל נסקה ב-50% בעקבות אישור לניסוי בסרטן השחלות

מאת יורם גביזון

14.1.2009 / 7:07

מניית החברה שמפתחת תרופות למחלת הסרטן עלתה ב-308% מתחילת ינואר



>> מנייתה של חברת ביוקנסל ניתרה אתמול ב-52% במחזור של 500 אלף שקל - גדול פי 31 מהמחזור הממוצע במניה. זאת, לאחר שקיבלה אישור מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לפתוח בניסוי בבני אדם (קליני) בשלב הראשון. הניסוי אמור לבחון את השימוש בתרופה המובילה של החברה, 819 BC, בנשים שסובלות מסרטן מתקדם בשחלות המאופיין במיימת (נוזל המכיל תאים סרטניים המצטבר בחלל הבטן) ונכשלו באחד הטיפולים הסטנדרטיים הניתנים כיום.

הניסוי צפוי לכלול 12 חולות במרכזים רפואיים בארה"ב ובישראל, ובכוונתה של החברה להתחיל בניסוי מיד עם קבלת אישור ועדת הלסינקי של המרכזים הרפואיים בישראל.



תרופת הדגל של ביוקנסל ניתנה לחולה שהפסיקה להגיב לטיפול הכימותרפי הרגיל (חולת חמלה). חולה זו לא פיתחה תופעות לוואי משמעותיות בניסוי בכל המינונים שנבחנו, וחלה ירידה של 50% ברמת החלבון 125 CA שמשמש כסמן לסרטן השחלות, וכן חלה ירידה משמעותית בכמות התאים הסרטניים במיימת.



סרטן השחלות תוקף יותר מ-200 אלף נשים בשנה ונחשב קטלני במיוחד. הטיפול המקובל היום הוא ניתוח ואחריו טיפול כימותרפי, אך למרות הטיפול האגרסיווי שיעור ההישנות של המחלה גבוה ומביא למותן של 65% מהמטופלות.



עלות הטיפול בסרטן השחלות בארה"ב הוא 2.2 מיליארד דולר בשנה, לפי נתוני המרכז הלאומי האמריקאי לסרטן. יומיים לפני קבלת האישור לתחילת הניסויים ב-819 BC לטיפול בסרטן השחלות קיבלה ביוקנסל אישור דומה לניסוי בתרופה זו כטיפול בסרטן הלבלב. ביוקנסל נמצאת בשליטת כלל ביוטכנולוגיה והיזם והמדען הראשי פרופ' אברהם הוכברג.



מניית ביוקנסל עלתה ב-308% ב-20 הימים האחרונים ונסחרת בשווי של 27 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully