וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יכולת התמיכה של החברה האם כלל החזקות בכלל פיננסים נפגעה"

מאת יובל מעוז ויורם גביזון

14.1.2009 / 7:07

חברות הדירוג מעלות ומידרוג הורידו את הדירוג לכלל פיננסים. בעלי האג"ח של אפיק הירדן דורשים מינוי כונס נכסים לחברה



>> בית ההשקעות כלל פיננסים מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר ספג אתמול מכה כפולה משתי חברות הדירוג הישראליות. חברת מידרוג הודיעה כי היא מורידה את דירוג איגרות החוב של כלל פיננסים מ-A1 עם אופק שלילי ל-A2 עם אופק שלילי. חברת הדירוג S&P מעלות הורידה את דירוג האשראי של כלל פיננסים בשתי דרגות, עם תחזית דירוג שלילית. במעלות מסבירים את הורדת הדירוג לאג"ח בשחיקה מתמשכת בתוצאות הפיננסיות של כלל פיננסים, על רקע המינוף הגבוה שלו.



מעלות הורידה את הדירוג בשתי דרגות, מ-ilA פלוס ל-ilA מינוס, כשהיא מותירה בעינה תחזית דירוג שלילית. לכלל פיננסים יש סדרת אג"ח אחת, בהיקף של 326 מיליון שקל, הנסחרת כיום בתשואה של 10%. "יכולת התמיכה הפיננסית של החברה האם, כלל החזקות עסקי ביטוח, בחברה נפגעה בטווח הקרוב לאור מגבלת ההון הרגולטורית של החברה האחות, כלל ביטוח, אשר צפויה להשליך על תשלומי הדיווידנדים לחברה האם בטווח הקצר", כותבים במעלות.

במעלות מציינים כי שחיקת הפעילות של כלל פיננסים ניכרת בכמה תחומי פעילות: בתחום קרנות הנאמנות, היקף הנכסים המנוהלים ברבעון השלישי של 2008 המשיך לרדת, בדומה למגמה בענף, והוא מגיע כיום ל-11.5 מיליארד שקל, מתוכם 4.6 מיליארד שקל בקרנות הכספיות. "המגמה של ירידה בהיקף הנכסים המנוהלים, יחד עם עלייה בהיקף הנכסים המנוהלים בקרנות הכספיות, בהן לא נגבו דמי ניהול עד כה, גררה ירידה משמעותית בהכנסות החברה מפעילות זו", מציינים במעלות.



מעלות מעריכה כי "כלל פיננסים מהווה זרוע אסטרטגית חשובה לקבוצת כלל החזקות עסקי ביטוח, אך בזמן הקרוב תיתכן פגיעה בגמישותה הפיננסית של הקבוצה ובמקורות העומדים לרשותה לצורך תמיכה בכלל פיננסים".



גם בעלי האג"ח של אפיק הירדן רוצים כונס נכסים



חברת אפיק הירדן שבשליטת יאיר ושלמה עיני הצטרפה אתמול לרשימת החברות שבעלי האג"ח מבקשים למנות להן כונס נכסים.



חברת רזניק פז נבו נאמנויות, שהיא הנאמן לבעלי האג"ח של אפיק הירדן מסדרה ג', פנתה שלשום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לאכוף את פירעון האג"ח מסדרה ג' ולמנות כונס נכסים זמני וקבוע על נכסי החברה ונכסיה של החברה הבת אפיק הירדן אירופה המשועבדים לבעלי האג"ח מסדרה זו.



אפיק הירדן ציינה במקביל כי עדיין לא הומצאו לה מסמכי בקשת הפירוק וכינוס הנכסים שהגישו בעלי האג"ח מסדרה ב'.



יתרת האג"ח מסדרה ג', שנסחרות בתשואה של 328%, היא 174 מיליון שקל, ואילו יתרת האג"ח מסדרה ב', שנסחרות בתשואה של 65%, היא 60 מיליון שקל. פער זה נובע מכך שלהבטחת פירעון אג"ח ג' שיעבדה אפיק הירדן את מניותיה של אפיק הירדן אירופה, ואילו להבטחת פירעון האג"ח מסדרה ב' היא שיעבדה את מקבץ הדיור אביה השופט בבאר שבע, שהניב 5.6 מיליון שקל ב-2007. אפיק הירדן עוסקת בהפעלת מקבצי דיור בבאר שבע ובביצוע פרויקטים יזמיים ברומניה.



הבנק הבינלאומי, שהיה החתם בהנפקתה של אפיק הירדן, תבע לפני שלושה ימים את החברה ואת בעלי השליטה בה, בסכום של 7.7 מיליון שקל, בגין אשראים שהעמיד לחברה.



ארקו - בצרות אבל ממשיכה להעניק הלוואות



האג"ח של חברת ארקו החזקות שבשליטת מוריס וילנר (26.3%) ואריה קוטלר (25.1%) נסחרות במשך חיים ממוצע של 1.5 שנים ובתשואה של 47% - תשואת זבל המשקפת חוסר אמון של בעלי האג"ח במצב הפיננסי של החברה. עם זאת, החברה ממשיכה מצדה להעמיד מימון ביניים להלוואות לחברות אחרות הנמצאות במצוקה פיננסית.



ארקו תעמיד הלוואה בסכום של עד 6.25 מיליון דולר לחברת טרגון שנסחרת בנאסד"ק, בכפוף לאישור בית המשפט ובהתאם לצורכי המזומן של החברה. טרגון, העוסקת ישירות ובעקיפין בתחום הנדל"ן למגורים, למכירה ולהשכרה, הגישה שלשום בקשה להגנה מפני נושיה לבית המשפט המחוזי בניו ג'רזי, כדי לערוך רה ארגון. ההלוואה שתעמיד ארקו לטרגון, הנושאת ריבית שנתית של 12%, תובטח במניות של חברות בנות של טרגון שמחזיקות בנכסי מקרקעין המשועבדים לצדדים שלישיים.



טרגון, שמשכירה 7,000 דירות ומחזיקה בנכסים של בנייה יזמית בשווי של 468 מיליון דולר, סובלת מגירעון של 212 מיליון דולר בהונה העצמי. ההלוואה שתיתן לה ארקו תעמוד לפירעון במועד אישור תוכנית הרה ארגון או באמצע יולי, לפי המוקדם מבין השניים. ארקו תהיה זכאית לדמי מימוש של 375 אלף דולר אם תוכנית הרה ארגון של טרגון לא תאושר על ידי ארקו.



אלדן טק - העסקה בניו יורק מתעכבת



אלדן טק שיגרה אתמול הודעה לא חיובית למי שחפץ בנזילות החברה. חברת נכדה של אלדן טק (80%) לא הצליחה, לפי שעה, להשלים את מכירתם של חמישה בנייני מגורים ברובע ברונקס בניו יורק תמורת 8.2 מיליון דולר, וזאת על אף שהשלמת העסקה אמורה היתה להתבצע בסוף יוני 2008.



אלדן טק היתה אמורה לקבל לידיה 3 מיליון דולר בעקבות קיזוז הלוואה של 5.2 מיליון דולר שלקחה לצורך מימון רכישת הבנינים. העסקה, שהיתה אמורה להניב לחברה הנכדה רווח של 641 אלף דולר, נדחתה בשל עיכובים מתמשכים באישור המסמכים שהוגשו על ידי הרוכש לבנק המממן וכן כתוצאה מאי השלמת ביצוע בדיקות הנדסיות בבניינים הנמכרים.



האג"ח של אלדן טק, שבשליטת יוסי בודנשטיין, נסחרות בתשואה של 116%. החברה נסחרת בשווי שוק של 21 מיליון שקל.



פסגות מימון - פירעון מוקדם לבעלי האג"ח



חברת פסגות מימון שבשליטת אביחי סטולרו זימנה אסיפה של בעלי האג"ח ובה תציע להם להיענות להצעה לפדיון מוקדם של מחצית מסדרת האג"ח שהנפיקה החברה, בהיקף של 27 מיליון שקל. יתרת ההתחייבויות תיפרע בפדיונות מוקדמים נוספים, כך שבכל פדיון ייפרעו 5% מיתרת החוב.



המהלך שמבצעת פסגות מימון מגיע בעקבות רכישת פעילות הפקטורינג (אשראי חוץ בנקאי) של פסגות מימון על ידי ויזה כאל תמורת מיליון שקל. שתי החברות יקימו חברת פקטורינג חדשה שתעניק מימון חוץ בנקאי לעסקים בינוניים וקטנים, ובה תחזיק ויזה כאל ב-75% ופסגות מימון תחזיק ב-25%.



לפסגות מימון סדרה בהיקף של 54.1 מיליון שקל הנסחרת בתשואה של 13.8%. הקרן של האג"ח, שהונפקו ב-2006, אמורה להיות משולמת במלואה בתשלום אחד באוגוסט 2009.



חברה העוסקת בפעילות פקטורינג רוכשת את החובות של חברה מסוימת וגובה אותם מהחברות להן יש חוב, תמורת עמלה. כך, למשל, אם לחברה יש חובות מספקים שאמורים להיות משולמים בתוך כמה חודשים, חברת הפקטורינג משלמת לה את הסכום כבר היום תמורת עמלה, וגובה את החוב במועד מהחברות החייבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully