וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן אוויר: שלושה חודשים וחצי לקח לאורנג' לצרף משפחה למבצע וזמן נוסף לזכותם על התשלומים המיותרים

ורד ברוקר

14.1.2009 / 7:07

חתול בשק



>> אחת הדרכים של חברות הסלולר למשוך אליהם מנויים או לשמר מנויים קיימים, היא באמצעות מבצעים משפחתיים. לאחד מבני המשפחה יש מכשיר ששייך לעבודה ושאר בני המשפחה יכולים להצטרף למבצע באותה החברה. כך היה גם למ' ולבני משפחתו שהצטרפו במאי 2008 למבצע של עובדי אחת החברות במשק. המבצע כלל הטבות רבות ביניהן שיחות חינם בין בני המשפחה, זמן אויר מוזל והנחה על SMS.

כל אחד מבני המשפחה החזיק במנוי ובמכשיר של אורנג' (פרטנר) וכל שהיה על חברת אורנג' הוא לשייך אותם למבצע. אבל מסתבר שמלאכת השיוך לא היתה פשוטה ואורנג' התקשתה לצרף את כולם באותו חודש וצירפה כל אחד במועד שונה, כשהאחרון מבני המשפחה צורף לקראת סוף אוגוסט. מאחר ותהליך ההצטרפות ארך כשלושה חודשים וחצי לא נהנו בני המשפחה מההטבות שמגיעות להם.



באורנג' הובטח לבני המשפחה שברגע שכולם יחוברו למבצע תעשה התחשבנות רטרואקטיווית על כל תקופת ההמתנה והם יזכו בסכום הנוסף ששילמו עקב העיכוב בחיבור. אבל גם לאחר שכולם חוברו, ולמרות שפנו בעניין לשירות הלקוחות של החברה, אורנג' לא זיכתה אותם.



מחברת פרטנר נמסר בתגובה כי "הלקוח בחר לאחד מספר רב של מנויים ולרכזם תחת משלם אחד עם מספר לקוח אחד, כדי ליהנות ממגוון הטבות, ביניהן הטבה בשיחות בין המנויים. עם פנייתכם ערכנו ברור שהעלה, כי לאור מורכבות בקשתו התארך הטיפול וכעת הושלם במלואו, לשביעות רצונו".



משפחתו של מ' היא לא היחידה שחיכתה לתשלום רטרואקטיווי מחברה. אזרחים רבים נתקלים בבעיה דומה. עו"ד גל וולקוביץ' מהמחלקה המשפטית של אמון הציבור מסביר כי חברה המבטיחה לצרכנים החזר רטרואקטיווי, אך מפרה הבטחה זו, מפרה חוזה עם הצרכן ויש לו עילת תביעה נגד החברה, אם הוא יוכיח את תביעתו בבית המשפט. בית המשפט עשוי לחייב את החברה לפצות את הצרכן בנוסף, צרכן יכול לדרוש מהחברה, כי הסכום שהיא חייבת לו רטרואקטיווית, יושב לו בצירוף ריבית והצמדה.



חשוב שצרכנים יתעדו בכתב כל פנייה שלהם לחברה, אם פונים טלפונית רצוי אף להקליט את השיחה היכולה לשמש כראיה חשובה בבית משפט.



חשוב גם שצרכנים לא ישתהו בפנייתם לחברות, אלא יפנו לחברה מיד עם הגילוי על אי החזרת הכסף.



tluna@themarker.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully