וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות אישרה לערוץ 10 דחייה בהגשת המתווה להחזר חובות

מאת אופיר בר-זהר

14.1.2009 / 7:07

הערוץ היה אמור להגיש הצעה להסדר עד 15 בינואר כתנאי להארכת הזיכיון - וביקש דחייה של שבועיים



>> ערוץ 10 ביקש מהרשות השנייה דחייה של שבועיים בהגשת המתווה להחזרת חובותיו - וזו אישרה את הבקשה. הערוץ היה אמור להגיש לרשות את המתווה עד 15 בינואר כתנאי להארכת הזיכיון שלו בשנתיים נוספות.

ערוץ 10 חייב יותר מ-100 מיליון שקל בגין אי השקעה בתחום התוכן ב-2004-2006. אם הערוץ לא יגיע להסדר בנוגע לחובות אלה, לא תהיה אפשרות חוקית להאריך את זיכיונו, שעתיד לפוג בפברואר 2010. המועד האחרון לקבלת החלטה אם להאריך את הזיכיון בשנתיים הוא 1 במארס 2009.



בתוך כך מבצע בימים אלה ערוץ 10 בדיקות שמטרתן לברר אפשרות מיזוג עם זכיינית ערוץ 2 רשת.



בנוסף, באחרונה התכנסה ועדת מרדכי שמטרתה לבדוק ביצוע רפורמות בשוק התקשורת. אחת הרפורמות שתבחן הוועדה היא מעבר למשטר רישיונות בטלוויזיה המסחרית במקום זיכיונות - דבר שעשוי לשנות את השוק באופן משמעותי.



שלשום שלחו המנכ"לים של רשת וערוץ 10 מכתבים לעובדי החברות. מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי כתב לעובדיו: "אם הרשות השנייה תתעשת ותאריך את הזיכיון של ערוץ ב-28 בפברואר, האפשרות שרשת תתמזג לתוך ערוץ 10 גבוהה ביותר".



ממכתבו של מנכ"ל רשת יוחנן צנגן לעובדים עולה תמונה שונה. "לפי ההבנות, יכול להיות שבעלי המניות של ערוץ 10 ירכשו 50% מרשת, וגם יכול להיות - לדעתי, בסבירות נמוכה - שרשת תרכוש 50% מהמניות בערוץ 10", הוא כתב.



מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה הגיב לטענות של ורשבסקי בנוגע לתפקוד הרשות וכתב לו: "אני דוחה על הסף את ניסיונך לגלגל לעבר הרשות השנייה את מצבו של הערוץ או את האפשרות לאי הארכת זיכיונו.



"החוק, המחויבויות והכללים היו שקופים, נהירים וידועים, כך שהסטת הבעיה לכיוונו של הרגולטור שגויה, מטעה ומתחמקת מאחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully