וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה: בזק תשלם קנס של 4.5 מיליון שקל למדינה

מאת אמיתי זיו

14.1.2009 / 7:07

קנס בסך 7 מיליון שקל, שהוטל על בזק בגין השקת מבצע מבלי שקיבלה אישור ממשרד התקשורת, הופחת בעקבות ערעורה לבג"ץ



>> ב-2006 הכריזה בזק על מבצע אביב, בו העניקה עד 200 דקות שיחה בחינם בחודש ללקוחות שרכשו טלפונים דיגיטליים ומוצרים נוספים. משרד התקשורת טען כי "מבצע אביב בזק" לא קיבל את אישור המשרד כמחויב וכי לא הוצגו לו מסמכים רלוונטיים. כך נפתחה מחלוקת שבירורה בבית המשפט העליון נמשך יותר משנתיים, ושהגיעה לסיומה השבוע בקביעה שבזק תשלם למדינה ערבות של 4.5 מיליון שקל - במקום ערבות של 7 מיליון שקל כפי שקבע המשרד ב-2006.

משרד התקשורת ומנכ"ל משרד התקשורת, אבי בלשניקוב, החליטו במאי 2006 על חילוט ערבויות של בזק בשווי 7 מיליון שקל. בהודעה שפירסם אז משרד התקשורת נכתב: "מנכ"ל משרד התקשורת אבי בלשניקוב, החליט לממש את אזהרתו ולחלט 7 מיליון שקל מערבות חברת בזק, עקב סירובה של החברה, למרות התראות חוזרות ונשנות, להפסיק את מבצע אביב בזק ולהציג למשרד התקשורת את כל המסמכים והנתונים בנוגע למבצע".



בזק עירערה לבג"ץ על החלטת משרד התקשורת וטענה כי למשרד אין את הסמכות לקבל החלטה כזו. בית המשפט נתן תוקף להסדר פשרה בין הצדדים, לפיו תשלם בזק 4.5 מיליון שקל למדינה.



ממשרד התקשורת נמסר: "בית המשפט העליון נתן תוקף להסדר הפשרה שבין בזק למדינה בשאלת בג"ץ 'מבצע אביב', ובעקבות זאת מחק את עתירת בזק. בזק עירערה על סמכותו של משרד התקשורת לפקח על המבצעים שהיא עורכת. בהסכם הפשרה שהושג, קיבלה בזק את סמכותו של המשרד לפקח על מבצעים של החברה ואת סמכותו לחלט את הערבות שהפקידה, גם כשמדובר בפיקוח על מבצעים. כחלק מהסכם הפשרה, ניאות המשרד להפחית את סכום הערבויות שחולט. ההסכם שהושג מחזק את יכולת האכיפה וההרתעה של משרד התקשורת כרגולטור המסדיר את ענף התקשורת בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully