וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרו תביעות ייצוגיות של מבוטחים נגד מנורה, הפניקס ומגדל

מאת נורית רוט

14.1.2009 / 7:07

המבקשים טוענים: חברות הביטוח נוהגות לסייג את היקף חבותן באמצעות נוסחה פרי המצאתן, המקטינה באופן משמעותי את תגמולי הביטוח לעומת הקבוע בפוליסה



>> בית המשפט המחוזי מרכז אישר השבוע הגשה של שלוש תביעות ייצוגיות נגד חברות הביטוח מנורה, הפניקס ומגדל. זאת בגין הטעיה, לכאורה, של מבוטחים בביטוח חיים הסובלים מנכות חלקית.

בבקשות לאישור התביעות כייצוגיות נטען כי ביחס לפוליסות ביטוח חיים, הכוללות כיסוי ביטוחי בגין נכות חלקית עקב תאונה, נוהגות חברות הביטוח לסייג את היקף חבותן. זאת באמצעות הפעלת נוסחה פרי המצאתן, שמקטינה את שיעור תגמולי הביטוח באופן משמעותי, לעומת מה שנקבע בפוליסות. המבקשים בתביעות הם יעקב אביעד, רחמים עמוסי וישראל קנדל, באמצעות עוה"ד גיל רון וחוי בינהורן.



כחלק מההליך הוגשה חוות דעת של המפקח על הביטוח, בה נאסר על חברת מנורה לעשות שימוש באותה נוסחה. מנורה הגישה ערעור על ההחלטה, שעדיין לא הוכרע. ה יועץ המשפטי לממשלה הביע דעתו כי מדובר בהטעיה מצד חברות הביטוח.



השופטת אסתר דודקביץ תמכה בעמדת המפקח על הביטוח, שאמר כי בדרך הפרשנות שנקטו חברות הביטוח הן פעלו "תוך קיפוח זכויות המבוטחים, אי גילוי נאות והטעיה". השופטת הוסיפה כי החברות "חוטאות, לכאורה, לחובת הגילוי בהימנעותן מלחשוף את השיטה האמיתית שבה יחושבו תגמולי הביטוח, הגם שמדובר בנתון חשוב ומהותי בפוליסה", וכי בכך שנמנעו מלגלות גילוי מלא בנוגע להיקף הכיסוי הביטוחי הניתן על ידן, "הטעו, לכאורה, את המבקשים ומבוטחים אחרים".



כל אחת מהחברות חויבה בתשלום שכר טירחה בסך 15 אלף שקל לבאי כוח המבקשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully