וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור ירוק למהפכה הירוקה: 250 מגה-ואט באנרגיות מתחדשות בכל שנה

אבי בר-אלי

14.1.2009 / 7:07



>> הקבינט החברתי-כלכלי אישר ביום ב' את התוכנית להפיכת הנגב והערבה לאזור עדיפות לאומית לאנרגיות מתחדשות. מדובר בתוכניתו של שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר, להאצת הפרויקטים לייצור חשמל באנרגיות שמש, רוח וביו-מסה, תוך מתן תמריצים גבוהים ליזמות פרטית, הסרת חסמים והחלת החוק לעידוד השקעות הון על המו"פ בענף האנרגיות המתחדשות בכל ישראל.

כפי שפורסם ב-TheMarker, על פי פשרה שגיבשו משרדי התשתיות והאוצר, ייקבע יעד של 10% לייצור חשמל ירוק עד 2020 ו-5% עד 2014; החל ב-2010 יוקמו מתקנים לייצור חשמל ירוק בהיקף של 250 מגה-ואט לפחות בכל שנה; בתוך חצי שנה תפרסם המדינה מכרזי הקרקע הראשונים באזור תמנע להקמת שלוש תחנות כוח סולאריות בהיקף 50-75 מגה-ואט כל אחת; וכן יאומץ "המודל הספרדי", במסגרתו ייקבעו תעריפים גבוהים במיוחד למכירת חשמל ירוק לרשת (ל-500 המגה-ואטים הראשונים שיוקמו תחת ההסדר).



השר בן-אליעזר הודה לבכירי האוצר על תמיכתם, ואמר כי משמעות התוכנית היא יצירה של אלפי מקומות עבודה חדשים, שתביא, במקביל, "להפחתה בתלות במקורות זרים לצורכי האנרגיה, להפחתה בזיהום האוויר, לקירוב המדינה לעמידה ביעדים של מועדון המדינות המפותחות, אמנת קיוטו והעידן שאחריו, וכן לעידוד פעילות כלכלית משמעותית ביותר דווקא בזמן שהמשק



הכי זקוק לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully