וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את הג'קוזי תעשו באילת, לא בתמנע

רויטל כץ

14.1.2009 / 7:07

איכות הסביבה



>> נחמיה שטרסלר מלין ("הירוקים ניצחו - העתיד יבכה", TheMarker, 2.1) על עמותת אדם טבע ודין המכשילה לדבריו כל יוזמת פיתוח. זאת, בעקבות פסיקת בית המשפט המחוזי שקיבל את עתירת העמותה ותושבים בערבה הדרומית נגד מתחם המלונות בעמק ססגון שבבקעת תמנע.

שטרסלר מתאר את תוכנית המלונאות של האדריכל יואב איגרא, ותוהה מדוע יזם כמוהו, שכל כוונותיו טובות וטהורות, נאלץ לשבוע מרורים בישראל. "מה שחשוב להם זה להרוס כל פרויקט של פיתוח וקדמה", הוא כותב על העמותה, "אלפית אחוז מהמדבר חשובה להם יותר מכל אדם חי ונושם".



ההסתכלות המתנשאת הרואה במרחבי המדבר משאב שיש לנצלו לטובת הנאותיהם של תושבי המרכז, דוחה אפילו שאלות של שלטון החוק. אלא שמינהל תקין הוא כנראה משהו שנוגע רק לציוויליזציה עצמה: במרחבי הדמדומים של הקולוניות המפגרות אין זה חשוב כלל אם סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי פסק כי היזם חרג ב-75% ממה שהתירה לו התוכנית המקורית. הרי מה זה חשוב מה קורה בבאר שבע ומדרום לה?



תושבי הערבה הדרומית הרחיקו עד לשם כדי לחיות במדבר - לא כדי להביסו. לא נסכים שיקימו את מתחם המלונות הגדול ביותר בישראל דווקא בלבו של האזור היפה והרגיש הזה. המדינה אחראית להרס סביבתי אדיר ממדים בדרומה של תמנע כתוצאה מכרייה פרועה שאין איש מתכוון לשקם את נזקיה ובקעת תמנע עצמה היא פארק פרטי בתשלום שמפעילה המועצה האזורית חבל אילות. לעומת זאת, עמק ססגון, ששביל ישראל עובר בלבו, פתוח לציבור הרחב, ללא תשלום, וכך עליו להישאר.



20 דקות מתמנע, באילת, יש 11 אלף חדרי מלון שהתפוסה בהם אינה גבוהה. חובבי התענוגות מהמרכז מוזמנים לעשות את הג'קוזי שם - ולהגיע למדבר כדי להתחבר לטבע ולקבל פרופורציה על החיים. עמק ססגון הוא "חור" בלבה של שמורת טבע בת עשרות אלפי דונמים. את החור הזה יש לסגור ולספחו לשמורה. מלון בתמנע אפשר להקים בסמוך למרכז הפיתוח הקיים. צריך רק לרצות.



תושבי הערבה הדרומית הם שיזמו את המאבק להצלתו של עמק ססגון. 33 אלף אזרחים חתמו על העצומה הקוראת להעברתו של מתחם המלונות למיקום סמוך, צמוד למוקד פיתוח קיים. כשהמדינה מתרשלת בשמירה על אוצרות הטבע שהופקדו ברשותה, טוב שיש את אדם טבע ודין.



הכותבת היא תושבת קיבוץ אליפז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully