וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימוטי גייתנר - המועמד לתפקיד שר האוצר בממשל אובמה - לא שילם מסים בשווי 34 אלף דולר

ניו יורק טיימס

14.1.2009 / 7:12

בנוסף פורסם כי גייתנר העסיק עובדת משק בית במסך מספר חודשים ללא רישיון


טימותי פ. גייתנר, המועמד לתפקיד שר האוצר בממשל אובמה, לא שילם מסים בשווי כולל של 34 אלף דולר במהלך מספר שנים בעשור האחרון. בנוסף גייתנר עלול להיחקר על כך שלכאורה העסיק עובדת משק בית ללא רישיון במשך מספר חודשים.

גייתנר, אשר כיהן כנשיא הפדרל ריזרב בניו יורק, נפגש בצורה פרטית עם מספר חברי ועדת הפיננסים של הסנאט אתמול, כדי להסביר כי לאחר שגילה את מה שהוא כינה "טעות" בנוגע למסים, הוא שילם את כל אשר היה חייב, ותשלום ריבית. מנהיגים דמוקרטים מהסנאט שיחררו הודעה לפיה הם עדיין תומכים בגייתנר לתפקיד שר האוצר, על אף המחלוקת שעלולה לאיים על מועמדותו לתפקיד. שני בכירים ממפלגת הרפובליקנים בארה"ב פירסמו הודעה דומה, וטענו כי טעותו של גייתנר נעשתה בתום לב, או טעות טכנית.

ביום שישי יתקיים שימוע בנוגע למועמדותו של גייתנר לתפקיד. יו"ר ועדת הפיננסים של הסנאט, הסנטור הדמוקרטי מקס באוקוס, יהיה נוכח בדיון. אם יהיו חברי סנאט אשר יתנגדו למועמדותו של גייתנר לתפקיד שר האוצר בעקבות התקרית – הדיון יידחה, והוא עלול לסכן את כניסתו של גייתנר לתפקיד ביחד עם השבעתו של ברק אובמה לנשיא.

גייתנר שילם 43,200 דולר בתשלום המסים וריבית עבור החובות שלא כוסו בין השנים 2001-2004, לפי ממשל המעבר של אובמה. ועדת הפיננסים של הסנאט דיווחה לעומת זאת כי גייתנר שילם 48,268 אלף דולר.

נושא עובדת משק הבית הוא נושא נפרד. העובדת שהתה בארה"ב ברישיון והורשתה לעבוד בביתו של גארתנר ואשתו בשנת 2004, אך אישור העבודה שלה פג שלושה חודשים לפני שהיא הפסיקה לעבוד עבורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully