וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בתל אביב: מניות הבנקים המובילים יגיבו לאיום לקנס של 290 מיליון שקל בגין תיאום עמלות

יובל מעוז

14.1.2009 / 9:06

התאוששות במניות האשלג בניו יורק; מגמה מעורבת אמש בוול סטריט


המסחר בבורסה בתל אביב ייפתח היום כאשר מניות הבנקים יגיבו להתפתחות ברשות ההגבלים העסקיים, שהציגה להם אולטימטום להגיע להסדר או הבנת בגין תיאום העמלות ביניהם או לקבל קנס מצטבר של 290 מיליון שקל. בנוסף, בניו יורק הסתיים אמש המסחר במגמה מעורבת והנפט עצר את נפילתו ומחירו רשם עליות קלות.

אתמול הסתיים המסחר בירידות שערים כשמדד תל אביב 25 השיל 0.4% לרמה של 681 נקודות, מדד תל אביב 100 איבד שיעור דומה לרמה של 604 נקודות ומדד התל טק ירד 1.8%.

בניו יורק הסתיים המסחר במגמה מעורבת אתמול: דאו ג’ונס השיל 0.3% לרמה של 8,448 נקודות, נאסד"ק הוסיף 0.5% לרמה של 1,546 נקודות ו-S&P500 עלה ב-0.2% לרמה של 871 נקודות.

מחר יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר שצפוי להיות שלילי. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי הגירעון המסחר הסתכם בדצמבר ב-700 מיליון דולר וגדל ב-2008 לכ-13.7 מיליארד דולר לעומת 10.2 מיליארד דולר ב-2007.

הנפט, שנסחר בירידות בשבוע האחרון רשם אתמול עליות קלות. מחיר הנפט עלה ב-0.5% ומחיר חבית נקבע על 37.8 דולר.

במגזר האשלג שספג אתמול ירידות משמעותיות בעקבות צניחה במניות פוטאש שלשום ב-12%, נרשמה אמש בוול סטריט מגמת תיקון. פוטאש עלתה ב-3.1%, מוזאיק הוסיפה 1.5% ואגריום טיפסה ב-2.9%.

אל על קיבלה אתמול את תקן הבטיחות המחמיר ביותר בענף התעופה (IOSA) מארגון הגג של חברות התעופה הבינלאומיות (יאט"א(.

באפריקה ישראל לא רק מממשים נכסים אלא גם מבצעים קיצוצי שכר. אתמול הודיעה החברה כי בכיריה, המנכ"ל איזי כהן, צבייה לבייב-אלעזרוב וסגן יו"ר הדירקטוריון נדב גרינשפון ויתרו על 10% משכרם כחלק מצעדי ההתייעלות של החברה.

לבית ההשקעות כלל פיננסים, מקבוצת אי.די.בי, הורד אתמול דירוג האשראי פעמיים, כאשר בפעם הראשונה היתה זו מעלות S&P ומאוחר יותר ביצעה מהלך דומה חברת הדירוג מידרוג.

עוד במגזר הפיננסים, חמשת הבנקים המובילים ייסחרו על רקע אוליטימטום הניתן להם – להגיע להסדר עם הממונה על ההגבלים או לקבל קנס המצטבר לחמשת הבנקים הגדולים על סך 290 מיליון שקל. את הקנס הטילה הממונה על ההגבלים העסקיים על הבנקים בגין תיאום עמלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully