וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתן ורטהיימר יתן ערבויות והמזרחי-טפחות יעניק הלוואות - בהיקף של 100 מיליון שקל לעסקים בדרום

טל לוי

14.1.2009 / 10:51

ההלוואה, בהיקף של עד 5 מיליון שקל, תינתן בריבית של פריים בתוספת 0.5%



בנק מזרחי-טפחות, איש העסקים איתן ורטהיימר והסוכנות היהודית הקימו את קרן "דרומה לעסקים", קרן הלוואות בהיקף של 100 מיליון שקל, שתסייע לחברות ומפעלים קטנים באזור.



על-פי הקריטריונים, העסקים הזכאים לסיוע הם מפעלים יצרניים מוטי יצוא בעלי מחזור שנתי של 22-3 מיליון שקל, שלהם פוטנציאל להבאת ערך מוסף לאזור, ואשר בעזרת ההלוואה יוכלו לבצע הרחבה של העסק בתחומים כמו הגדלת מצבת העובדים, ייצור מוצרים חדשים, הגדלת הייצוא וחדירה לשווקים חדשים. העסקים שיימצאו מתאימים יקבלו ממזרחי-טפחות הלוואה של עד 2 מיליון שקל לתקופה של עד 5 שנים, עם תקופת גרייס (דחיית המועד בו מתחילים להחזיר את ההלוואה - ט.ל) של עד חצי שנה על הקרן, בריבית חסרת תקדים של פריים + 0.5% בלבד. הקרן עצמה תספק את הערבויות במקום העסקים, ומכאן הריבית הנמוכה.



טקס ההשקה של הקרן נערך אתמול בסניף בנק מזרחי-טפחות בבאר-שבע. בקרן ההלוואות שהקים בימים אלה האוצר לטובת עסקים בינוניים, הוגדרה הריבית שבה יועמדו ההלוואות כ"ריבית שוק", ובבנק המזרחי-טפחות טוענים שמדובר בריבית גבוהה יותר לעומת זו שמציעה הקרן.



מנכ"ל מזרחי-טפחות, אלי יונס, אמר כי ייעודה של השותפות בין הבנק לחברת "דרומה" הוא למלא את החלל ולעשות מעשה בנקיטת הצעדים ההכרחיים לאישוש פעילות המגזר העסקי בדרום. "ההבטחות והתוכניות לפיתוח הפריפריה והפיכתה לחלק חשוב ושווה-ערך בהוויה העסקית-יצרנית של המדינה לא מומשו, ובמצב שכזה יש בהחלט מקום ליוזמה של גורמים עסקיים-פרטיים, שמשלבים ידיים ונרתמים בעצמם לקידום הפעילות העסקית שהם חלק ממנה, ואינם ממתינים לחסדים וניסים שיתרחשו מאליהם".



איתן ורטהיימר אמר: "מזה כשנה פועלת הקרן בצפון ותורמת באופן משמעותי לפיתוח הכלכלה. אנו מעוניינים להעתיק את מודל הקרן לדרום - על אחת כמה וכמה בימים אלו של מלחמה ומשבר כלכלי. הקרן שמה לה למטרה לתמוך במפעלים בפריפריה על-ידי הגדלת התוצר, בדגש על יצוא, וכפועל יוצא מכך להגדיל את ההכנסה לנפש ולצמצם את הפערים בין הפריפריה למרכז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully