וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: שיווי משקל בשוק הנדל"ן בארה"ב - רק בתחילת שנת 2011

TheMarker

14.1.2009 / 11:52

על מנת להגיע לאיזון בשוק הנדל"ן האמריקאי בין כמות השוכרים לעומת כמות הקונים תידרש ירידה של 22% במחירי הבתים בארה"ב



על מנת להגיע לאיזון בשוק הנדל"ן האמריקאי בין כמות השוכרים לעומת כמות הקונים תידרש ירידה של 22% במחירי הבתים בארה"ב, כך מעריכים כלכלני בנק הפועלים שמפרסם הבנק על כלכלת ארה"ב.



מאז קיץ 2006 נמצא שוק הנדל"ן בארה"ב בתהליך מואץ של תיקון מחירים. עליות המחירים העקביות להן הורגלו הצרכנים האמריקאים עד אז, בעיקר על רקע אשראי זמין בתחום המשכנתאות, התחלפו בשנתיים האחרונות בירידות מחירים מאסיביות. רק בשנה האחרונה ירדו מחירי הנדל"ן ב-20 ערים מרכזיות בארה"ב בכ-18% בממוצע.



להערכת כלכלני בנק הפועלים, בכדי לנסות לחזות את הנקודה שבה צפויים מחירי הבתים בארה"ב להתייצב ניתן לבדוק את היחס בין התפתחות מחירי השכירות ובין העלייה במחירי הבתים.



לדברי כלכלני הבנק "בחינה של שוק הנדל"ן בארה"ב עד לשנת 1997 מצביע על קורלציה חזקה בין העלייה במחירי השכירות ובין הגידול בשווי הבתים, אולם בעשר השנים האחרונות, עם התגברות זמינות המשכנתאות, החל תהליך של גידול מואץ במחירי הבתים ביחס למחירי השכירות, שהגיע לשיאו במחצית השנייה של שנת 2006".



במהלך שנת 2008 התחזקה מגמת התיקון במחירים בשוק הנדל"ן בארה"ב, ובבנק הפועלים מאמינים שיש יסוד סביר להניח שהתיקון יימשך עד אשר יחזרו מחירי הבתים לאלו המשקפים את העלייה במחירי השכירות.



לדברי כלכלני הבנק "אם נניח שבתקופה הקרובה לא תהיה עלייה במחירי השכירות לאור הציפייה לאינפלציה שלילית בשנת 2009 ואינפלציה נמוכה ב-2010 תידרש ירידה נוספת של כ-22% במחירי הבתים בארה"ב, כפי שנמדד על ידי ה-OFHEO, סוכנות פיקוח פדראלית האחראית על שוק הדיור וסוכנויות המשכנתאות, עד אשר יותאמו לקצב הגידול בשכירות".



בהנחה שקצב ירידת המחירים יהיה דומה למגמה של החודשים האחרונים מעריכים כי בבנק כי שיווי משקל יושג רק בתחילת שנת 2011. על פי מרבית ההערכות, כל עוד לא תושג התייצבות בשוק הנדל"ן, ומחירי הנכסים לא ירשמו התאוששות מנקודת השפל אליה הגיעו, הסיכוי להתאוששות הכלכלה יוותר נמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully