וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק רוסו, מנכ"ל הע"ל לשעבר, הורשע בגניבה של 335 אלף שקל; יעיד בקרוב נגד הירשזון

עמית בן-ארויה

14.1.2009 / 11:57

הירשזון היה אמור להעיד אתמול, אך הסדר טיעון עם רוסו יצר מצב נוח - עד תביעה נוסף



מנכ"ל הסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל) לשעבר, יצחק רוסו, הודה היום במסגרת הסדר טיעון כי גנב 335 אלף שקל מהארגון שאותו ניהל וכן סייע לגניבת 565 אלף שקל. הצדדים לא הגיעו להסכמה על העונש והתביעה תדרוש שרוסו ירצה 20 חודשי מאסר בפועל. רוסו יוכל לטעון לכל עונש.



עם זאת, הסכימו הצדדים שרוסו יחויב בפיצוי של 300 אלף שקל לקרבן העבירה - הע"ל. מקורות במשרד המשפטיים הבהירו כי ההסכם הוצג לקברניטי הע"ל הנוכחיים, והם אישרו את מתווה ההסדר לפני הגשתו לבית המשפט.



במשפט המעילה בהע"ל נאשמו שבעה נושאי תפקיד לשעבר בארגון. מתוכם רק שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, ויו"ר קרן הפנסיה לשעבר בהע"ל, ציון כהן, עדיין מנהלים משפט. שאר הנאשמים הגיעו להסדרי טיעון.



הירשזון מואשם כי בעת שכיהן כיו"ר הע"ל, ב-2005-1998, רקם קשר עם עובדיה כהן, לשעבר מנהל הכספים של הע"ל במטרה לגנוב כספים מהע"ל ומעמותת ניל"י. כהן נידון ל-4 שנים ו-8 חודשים של מאסר בפועל. הירשזון מואשם, בין השאר, כי גנב כ-4 מיליון שקל, מתוכם 2.5-2 מיליון שקל הגיעו ישירות אליו.



בכתב האישום המתוקן שהוגש אתמול לשופטת בית המשפט המחוזי, ברכה אופיר-תום, הושמטו עבירות שונות, ורוסו - איש אמונו של הירשזון בעבר וכיום יריב מר שלו - הורשע בעבירות גניבה בידי מנהל, מירמה והפרת אמונים בתאגיד, הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד, סיוע לגניבה בידי מנהל וסיוע להלבנת הון.



הירשזון היה אמור להעיד אתמול, אך הסדר הטיעון עם רוסו יצר מצב נוח - כעת יש עד תביעה נוסף נגד הירשזון. לפיכך, לקראת סוף החודש יעיד רוסו נגד הירשזון, ורק לאחר מכן אמור הירשזון למסור את עדותו לבית המשפט.



(ת.פ 40138/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully