וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש של אוניברסיטת קיימברידג': גברים בעלי קמיצה ארוכה מוכשרים יותר כסוחרים בבורסה

אי-פי

14.1.2009 / 12:23

בימים של משבר כלכלי עולמי, כשמומחים בעלי שם נותרים נבוכים מול שוק שלא שועה לתוכניותיהם, וכשהביקוש לעצות השקעה וחיסכון גדול מתמיד, מספק מחקר אקדמי בריטי נקודת מבט לא שגרתית על סיכויי ההצלחה הכלכלית ■ אורכה של הקמיצה של גבר עשוי לנבא את הצלחתו כסוחר ב


בימים של משבר כלכלי עולמי, כשמומחים בעלי שם נותרים נבוכים מול שוק שלא שועה לתוכניותיהם, וכשהביקוש לעצות השקעה וחיסכון גדול מתמיד, מספק מחקר אקדמי בריטי נקודת מבט לא שגרתית על סיכויי ההצלחה הכלכלית - אורכה של הקמיצה של גבר עשוי לנבא את הצלחתו כסוחר בבורסה. חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג' שבאנגליה מדווחים כי גברים עם קמיצה ארוכה יותר בהשוואה לאצבע המורה הפגינו הצלחה יתרה במסחר הנמרץ במחוז הכלכלי בסיטי של לונדון.

השפעת הביולוגיה על ההצלחה הכלכלית התגלתה כשוות-ערך לשנים של ניסיון בעבודה, כך דיווח צוות המחקר, שבראשו עמד הפיזיולוג ג'ון קוטס ושממצאיו פורסמו שלשום בכתב העת Proceedings of the National Academy of Sciences. היחס שבין הקמיצה לאצבע המורה נקשר כבר בעבר להצלחה בענפי ספורט תחרותיים כמו כדורגל וכדורסל, ציינו החוקרים.



יחסי האורך בין שתי האצבעות נקבעים עוד בהתפתחות העובר, וקמיצה ארוכה יותר מצביעה על חשיפה גדולה יותר להורמון הגברי אנדרוגן, אמרו החוקרים. מחקרים קודמים מצאו שחשיפה כזו עשויה להוביל לביטחון עצמי רב יותר, ללקיחת סיכונים, לעקשנות, לערנות מוגברת ולזמני תגובה מהירים יותר.

במחקר אחר שנערך בשנה שעברה, קוטס ועמיתיו דיווחו שההורמון, שאחראי על התוקפנות הגברית והמשיכה המינית, עשוי להגביר גם הצלחה קצרת-טווח במסחר. הם חקרו סוחרים בבורסה בלונדון, ולקחו מהם דגימות רוק בבוקר ובערב. הם מצאו כי מי שהראה רמות גבוהות יותר של טסטוסטרון בבוקר נטה לעשות רווח כספי משמעותי באותו היום. טסטוסטרון, הידוע כ"הורמון הסקס" של המין הגברי, משפיע על תוקפנות, ביטחון עצמי ולקיחת סיכונים.

במחקר החדש, החוקרים מדדו את ידיהם הימניות של 44 סוחרים בבורסה, שעבודתם כללה קבלת החלטות מהירה ותגובות פיזיות מהירות. במהלך תקופה של 20 חודשים, הסוחרים עם הקמיצות הארוכות יותר בהשוואה לאצבעות המורות הרוויחו פי 11 יותר כסף מאלה עם הקמיצות הקצרות יותר. במהלך אותה תקופה, הסוחרים המנוסים יותר הרוויחו פי תשעה יותר כסף מהפחות מנוסים. מתוך הסוחרים המנוסים, אלה עם הקמיצות הארוכות הרוויחו פי חמישה יותר כסף מבעלי הקמיצות הקצרות יותר.

לדברי החוקרים, בעוד שנראה שהיחס בין האצבעות עשוי לנבא הצלחה במסחר בבורסה - הכולל לקיחת סיכונים ותגובות מהירות - ייתכן כי הוא אינו מסביר את הצלחתם של מי שעוסקים בפעילויות כלכליות אחרות. ישנם סוחרים שזקוקים לכישורים נוספים, למשל כשהם עובדים עם לקוחות ועובדי מכירות. היתרון שביחס בין האצבעות עשוי אף להפוך לחיסרון אצל עובדים אחרים, כמו סוחרים שעבודתם בשוק היא אנליטית וארוכת-טווח יותר. מחקר שבדק את היחס הממוצע ביו האצבעות במחלקות שונות באוניברסיטה מצא שלמורים למתמטיקה, מדע והנדסה היתה דווקא אצבע מורה ארוכה יותר מהקמיצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully