וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה תפתח בהליך הפרה של קשת בגין פרסום מוגזם ל'מגה בול' בתוכנית 'מונית הכסף'

אופיר בר-זהר

14.1.2009 / 12:35

במהלך שידור התוכנית שודרו בני משפחה עולים למונית הכסף עמוסים בשקיות שעליהן סימן המותג 'מגה בול'


מאת אופיר בר-זהר ועדי דברת

הרשות השנייה תפתח בהליך של הפרה בגין פרסום מוגזם למותג 'מגה בול' בתוכנית 'מונית הכסף' ששודרה בקשת ביום ראשון השבוע - כך נודע ל-TheMarker.

במהלך שידור התוכנית ניתן היה לראות בני משפחה עולים למונית עמוסים בשקיות שעליהן סימן המותג 'מגה בול', ולאחר מכן יושבים בצפיפות בחברת השקיות הרבות. שם המותג לא נאמר אך קשה היה לפספס את הלוגו על השקיות הרבות שהוכנסו למונית ואף זכו להתייחסותו של המנחה האורח צביקה הדר.

אם ייקבע לאחר קיום שימוע כי הזכיינית ביצעה הפרה, יכולות להינקט נגדה סנקציות כמו הפחתת זמן פרסום והתראה הנרשמת בדו"ח השנתי של הרשות השנייה.

ועדת כשר בראשות ראש הקתדרה לאתיקה מקצועית באוניברסיטת תל אביב, אסא כשר, שמינתה מועצת הרשות השנייה לבדיקת עניין התוכן השיווקי, קבעה קוד אתי לשיתופי פעולה מסחריים בשידורי הטלוויזיה. לפני כשנתיים אימצה הרשות את עקרונות הוועדה, לפיהם, בין היתר, ערוצים 2 ו-10 יוכלו לשלב תוכן שיווקי בתוכניות בידור, טלנובלות ובתוכניות אירוח קלילות. לעומת זאת, בשידורי חדשות, תחקירים וילדים ייאסר שידור תוכן פרסומי.

בדו"ח הרשות השנייה לשנת 2007 אשר פורסם לאחרונה נקבע כי קשת עשתה במהלך השנה 20 הפרות בתחום הפרסום ונקנסה בכ-22 דקות זמן אוויר לפרסום. ערוץ 10 היה המוביל בתחום ההפרות עם 31 הפרות, והוא נקנס ביותר משעה של זמן אוויר. לרשת נרשם מספר ההפרות הקטן ביותר - 8 הפרות בלבד - והיא גם נקנסה בזמן האוויר הקצר ביותר - כרבע שעה.

מהרשות השנייה נמסר כי הנושא בבדיקה. מקשת ומרבוע כחול טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully