וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר על אלביט: סולדיריות פאן ערבית עם עזה אינה מסכנת את עסקאות אלביט בטורקיה

TheMarker

14.1.2009 / 12:43

לדברי אנליסט לידר "לאור ניסיון העבר, לא צריך להגזים עם חששות מסוג זה, בייחוד לאור מעמד- העל של הצבא בטורקיה אשר מעוניין מאוד במערכות ביטחוניות ישראליות"


לאור דברי בכיר בתעשיות הביטחוניות בישראל שפורסמו הבוקר בתקשורת במהלכם הביע חששות מהמשך שיתוף הפעולה עם צבא טורקיה ומכך שעסקאות קיימות אף עלולות להתבטל, נוכח המחאה בטורקיה על הלחימה בעזה, מפרסם בית ההשקעות לידר שוקי הון הערכה לגבי חלקה של בפגיעה כזו.

לדברי אנליסט לידר, יואב בורגן "טורקיה היא לקוחה חשובה של התעשיות הביטחוניות הישראליות. מבחינת אלביט עצמה, טורקיה אינה בגדר לקוח מהותי במיוחד, והיא נכללת בסגמנט המכירות הגיאוגרפי האירופי של החברה - אירופה מהווה כ-25% מסך מכירותיה של אלביט".

עוד הוסיף בורגן כי "לאור ניסיון העבר, לא צריך להגזים עם חששות מסוג זה, בייחוד לאור מעמד- העל של הצבא בטורקיה אשר מעוניין מאוד במערכות ביטחוניות ישראליות".

סך תקציב הביטחון השנתי בטורקיה עומד כיום על רמה של כ-21 מיליארד דולר, מתוך התקציב כ-7 מיליארד דולר מיועדים לרכש ביטחוני. הוצאות הרכש הביטחוני הטורקי צפויות לצמוח בשנתיים הקרובים בשיעור שנתי של כ-6%.

עד היום היתה מעורבת אלביט בשלושה פרויקטים גדולים בטורקיה: השבחת טנקי ה-M-60 – כקבלן משנה של תע"ש. היקפו הכולל של הפרויקט עמד על כ-780 מיליון דולר, וחלקה של אלביט – 183 מיליון דולר על פני 4 שנים (משנת 2004), עסקת מל"טים משותפת עם התעשייה האווירית, בהיקף של כ-200 מיליון דולר.

הפרויקט השלילי הוא של חברת הבת של אלביט אלאופ העוסקת בתחומי האלקטרו-אופטיקה ושלאחרונה זכתה בחוזה משותף יחד עם התעשייה האווירית (באמצעות אלתא - חברת הבת של תע"א בתחומי האלקטרוניקה), לאספקת מערכות משולבות למודיעין חזותי (IMINT) עבור חיל האוויר הטורקי.

ההיקף הכולל של הפרויקט הוא 141 מיליון דולר, כאשר חלקה של אלאופ בחוזה – 87 מיליון דולר. המערכות יסופקו במהלך תקופה של ארבע שנים.

לדברי בורגן "קיימת הסתברות נמוכה לביטול העסקה המשותפת האחרונה של אלביט-תע"א בטורקיה, ואין סיכון מהותי לצבר של אלביט, אשר חזר לצמוח ועומד כיום על רמה הגבוהה מ-5 מיליארד דולר לאחר שבסוף הרבעון השלישי עמד הצבר על 4.9 מיליארד דולר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully