וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויטשה בנק: המלצת קנייה לדלק רכב - מתומחרת בחסר ומגלמת ערך עמוק משוויה

הדס גליקו

14.1.2009 / 17:09

לאור שליטתה של דלק בשוק המכוניות הישראלי, מוצא אותה המיתון הכלכלי ביתרון על המתחרות שמאפשר לה להגדיל את אחזיתה בשוק


מניית דלק רכב מתומחרת בחסר ומייצגת ערך עמוק בהרבה משוויה, כך מעריכים היום כלכלני בנק ההשקעות דויטשה בנק בסקירה שמפרסמת חטיבת ההשקעות של הבנק על מניית . מחיר היעד שנקבע לדלק רכב הוא 25 שקלים בהמלצת 'קנייה'. דלק רכב נסחרת כיום סביב שער של 20 שקלים למניה.

למרות תחזיות השוק השליליות הרווחות בשוק לגבי דלק רכב, בשל התחזיות הקודרות לירידה בביקוש למכוניות חדשות לצד פגיעה ניכרת ברווחיותה בשל התחזקות היין מול השקל, מעריכים כלכלני דויטשה בנק כי דלק רכב תעמיד למשקיעים בה תשואת דיווידנד למניה של 12%.

להערכת כלכלני הבנק המשקיעים במניית דלק רכב יזכו לדיווידנד בשיעור זה גם במקרה של ירידה של 30% בביקוש לרכבים ופגיעה ברווחיות בשל שיעורי מט"ח שיובילו לקיטון של חצי ברווחיותה של דלק רכב.

לדברי כלכלני הבנק "בשוק הפכפך ולאור התחתית אותה רשמה להערכתנו מניית החברה אנו סבורים שתשואה כזו לבדה מצדיקה קנייה של מניית דלק רכב".

ברבעון הרביעי של 2008 סבורים כלכלני הבנק כי דלק רכב תרשום הפסד עם בשל ירידה בביקוש והתחזקות היין המייקרת את הוצאות התפעול של החברה. גם בשנת 2009 וב-2010 לא צופי כלכלני דויטשה בנק עתיד מזהיר לדלק רכב לאור הקושי המנטלי של הצרכן לרכוש פריטים יקרים כמו רכב חדש.

החישוב של כלכלני הבנק למכירות המכוניות ב-2009 מגלם ירידה חדה יותר מהקונסנזוס לכמות של 136,000 מכוניות, שיעור דומה למיתון של 2001, לצד ירידה ברווח על כל מכונית לאור התחזקות היין.

עם זאת טוענים בבנק כי לאור שליטתה של דלק בשוק המכוניות הישראלי, מוצא אותה המיתון הכלכלי ביתרון על המתחרות שמאפשר לה הגדיל את אחזיתה בשוק . כמו כן ולאור מצב הקשה של תעשיית הרכב העולמית מעריכים בדויטשה כי מתוקף שליטתה בשוק הישראלי תוכל דלק להשיג עמדת מיקוח טובה יותר מול היצרניות.

דלק רכב אמורה להשיק בישראל את דגם המאזדה 3 החדשה באמצע 2009 ולאור העובדה שמדובר במכונית הנמכרת בישראל נראה כי ההשקה עשויה לעורר הדים ולחזק את תדמיתה של החברה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully