וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה מחקו העליות מתחילת השנה; מניות הבנקים צללו; לונדון נפלה ב-5%

נמרוד הלפרן

14.1.2009 / 19:25

מדד סטוקס 600 נפל ביותר מ-9% תוך 6 ימים; RBS צלל ב-17%; סימנס נפלה ב-12%


בורסות אירופה מחקו את העליות שרשמו מתחילת השנה, ונסגרו במגמה שלילית זה היום השישי ברציפות בעקבות נפילות חדות במניות הבנקים, על רקע התגברות החששות כי חברות פיננסים ביבשת יאלצו לגייס הון נוסף. הירידות בבורסות ביבשת החריפו בעקבות נפילה חדה מהצפוי במכירות הקמעונאיות בארה"ב - שותפת הסחר הגדולה ביותר של אירופה.

בורסת לונדון נסגרה בנפילה של 5%; פרנקפורט צנחה ב-4.6%; פאריס איבדה 4.5%; בורסת אתונה נפלה ב-5.5% לאחר שחברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה את דירוג האשראי של יוון בדרגה אחת. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי נפל ב-4.4%, והשלים בכך צניחה של 9.3% בשישה ימי המסחר החולפים.



המכירות הקמעונאיות בארה"ב ירדו בשנת 2008 ב-0.1% לעומת השנה הקודמת, ירידה שנתית ראשונה מאז החל משרד המסחר האמריקאי לפרסם נתון זה בשנת 1992. כך מסר היום משרד המסחר האמריקאי. המכירות הקמעונאיות נפלו בדצמבר ב-2.7% לעומת החודש הקודם, והשלימו בכך ירידה חודשית שישית ברציפות - רצף הירידות הממושך ביותר מאז 1992 לפחות.

הנפילה במכירות בדצמבר היתה החדה ביותר מאז אוקטובר, ובשיעור כפול ויותר מתחזיות הכלכלנים לירידה של 1.2% במכירות. לעומת חודש דצמבר 2007, נפלו המכירות הקמעונאיות בארה"ב בחודש שעבר ב-9.8% - הנפילה החדה ביותר מאז החל פרסום נתון זה.

HSBC הבריטי, הבנק הגדול באירופה במונחי שווי שוק, צנח ב-8% לאחר שאנליסטים של מורגן סטנלי העריכו כי רווחי הבנק צפויים לצנוח בשיעור חד השנה, וכי הבנק יאלץ לגייס עד 30 מיליארד דולר נוספים ולחתוך במחצית את הדיווידנד למשקיעים.

דויטשה בנק, הבנק הגדול בגרמניה במונחי נכסים, נפל ב-9% לאחר שהזהיר כי ירשום הפסד של 4.8 מיליארד יורו (6.3 מיליארד דולר) ברבעון הרביעי של 2008.

ברקליס, הבנק הרביעי בגודלו בבריטניה, נפל ביותר מ-14% על רקע דיווחים כי הבנק מתכנן לפטר אלפי עובדים. רויאל בנק אוף סקוטלנד, הבנק השני בגודלו בבריטניה, צלל ב-17%; סוסייטה ז'נרל, הבנק השני בגודלו בצרפת, נפל ב-11%; בנק UBS, הבנק הגדול בשווייץ, נפל ביותר מ-9%.

קרדי סוויס (סימול CSGN.VX), הבנק השני בגודלו בשווייץ, נפל בקרוב ל-9% למחיר של 25.7 פרנק שווייצי. כור תעשיות, שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, רכשה במחצית הראשונה של חודש אוקטובר כ-3% ממניות קרדי סוויס במחיר של 35 פרנק למניה, בעלות של כ-1.2 מיליארד פרנק שווייצי, ובהמשך הגדילה את החזקותיה ל-3.4% ממניות הבנק, כך שהפסדיו של דנקנר גדלו לכמעט 27%, המשקפים הפסד על הנייר של כ-324 מיליון פרנק (290 מיליון דולר).

מאן גרופ (סימול EMG.L) הבריטית, חברת ניהול קרנות הגידור הבורסאית הגדולה בעולם, ירדה בקרוב ל-7% לאחר שמסרה כי נרשמה נפילה של 21% בנכסיה ברבעון הרביעי של 2008, ל-53.3 מיליארד דולר, וכי שתיים מקרנותיה רשמו הפסדים עקב הונאת הפונזי של ברנרד מיידוף.

סימנס הגרמנית, חברת ההנדסה הגדולה באירופה, נפלה ב-12% בעקבות הורדת המלצה למנייתה מצד מריל לינץ' מ"קנייה" ל"נייטרלי" בשל נפילה בהזמנות החברה ברבעון הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully