וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בארה"ב שוב דחה בקשת התביעה להחזיר את ברנרד מיידוף למעצר

נמרוד הלפרן

14.1.2009 / 22:53

מיידוף סירב לדבר עם עיתונאים מחוץ לבית המשפט; מסוק של ערוץ CNBC ליווה את מכוניתו



בית משפט בניו יורק שוב דחה היום את בקשת התביעה להחזיר למעצר את ברנרד מיידוף, המואשם בהונאת פונזי בסך 50 מיליארד דולר, והורה כי האחרון ימשיך להיות נתון במעצר בית עד פתיחת משפטו. שופט בית המשפט המחוזי במנהטן, לורנס מ. מקנה, פסק כי התביעה לא הצליחה להציג טיעונים משכנעים לכך שקיימת סכנה ממשית לכך שמיידוף ינסה להימלט או לגרום נזק נוסף לסביבה.



מיידוף, המשוחרר בערבות של 10 מיליון דולר למעצר בית, הגיע לדיון בבית המשפט על רקע התעניינות עצומה מצד התקשורת בארה"ב. מסוק של ערוץ חדשות הפיננסים CNBC ליווה בשידור חי את רכב השטח הכסוף בו הובא מיידוף לבית המשפט, ומצלמת רשת הוצבה מחוץ לבית המשפט ושידרה באופן רציף את האירועים במקום. ניירות שהודבקו לחלונות המכונית בו הובא מיידוף לבית המשפט מנעו אפשרות לצלם אותו, ומחוץ לבית המשפט הוקמו גדרות ברזל כדי לבלום את המוני הצלמים שגדשו את המקום. מיידוף בן ה-70 הוכנס לבניין בית המשפט בליווי שוטרים, וסירב לענות על שאלות העיתונאים במקום.



עוזר התובע הכללי בארה"ב, מרק ליט, ביקש מבית המשפט להחזיר את מיידוף למעצר עד פתיחת משפטו, בטענה כי האחרון עלול לנסות להעביר כספים ונכסים למקורביו. הערעור של התביעה הוגש לאחר שערכאה משפטית נמוכה יותר קבעה ביום שני כי מיידוף יישאר במעצר בית.



בקשת התביעה לבטל את שחרורו בערבות של מיידוף באה לאחר שהאחרון הפר צו בית המשפט להקפאת נכסיו, כאשר ניסה לשלוח בדואר חבילות עם תכשיטים בשווי של יותר ממיליון דולר לבני משפחתו וחברים. התביעה טענה כי אין להעניק למיידוף הזדמנות נוספת להעביר נכסים למקורביו. מנגד, טענו עורכי דינו של מיידוף כי שליחת החבילות היתה טעות שנעשתה בתום לב.



בדיון שנערך ביום שני, דחה בית המשפט את בקשת התביעה להשיב את מיידוף למעצר, בטענה כי התביעה לא הצליחה להוכיח כי כליאתו של מיידוף היא הדרך היחידה למנוע ממנו לשבש הליכי חקירה או להימלט. עם זאת, השופט רונלד ל. אליס קבע כי יש להקשיח את תנאי שחרורו בערבות של מיידוף, והורה לעקוב אחרי דברי הדואר ששולח מיידוף מביתו, ולערוך רשימה של כל חפצי הערך בדירתו. עוד קודם לכן, אסר בית המשפט על מיידוף לצאת מביתו אלא לצורך דיונים בבית המשפט, והורה להציב שמירה משטרתית על דירתו סביב השעון, ולהצמיד לקרסולו צמיד מעקב אלקטרוני.



התביעה לא התנגדה לשחרורו בערבות של מיידוף לאחר מעצרו ב-11 בדצמבר, ומאז נתון מיידוף במעצר בית בדירתו המפוארת באפר איסט סייד במנהטן, ששווייה מוערך ב-7 מיליון דולר. עם זאת, בדיון שנערך ב-5 בינואר ביקשה התביעה להחזירו למעצר. במקרה שיורשע בעבירות המיוחסות לו, צפוי מיידוף לעונש של עד 20 שנות מאסר וקנס של 5 מיליון דולר.



חוקרי הונאת מיידוף מצאו בשולחן העבודה במשרדו כ-100 המחאות לא חתומות בסכום כולל של כ-173 מיליון דולר, אשר היו מוכנות לקראת משלוח לבני משפחתו, ידידים ועובדים. כך לפי מסמכים שהגיש בשבוע שעבר עוזר התובע הכללי בארה"ב, מרק ליט, לבית משפט בניו יורק, במסגרת בקשה להחזיר את מיידוף למעצר עד לפתיחת משפטו.



משרד התובע הכללי חשף עוד קודם לכן כי לפני מעצרו ב-11 בדצמבר, התכוון מיידוף להעביר 200-300 מיליון דולר מכספי המשקיעים לבני משפחה, חברים ועובדים. "הדבר היחיד שמנע מהנאשם לבצע את תוכניתו לפזר את נכסיו היה מעצרו על ידי הבולשת הפדרלית", נכתב במסמכים שהגיש ליט לבית המשפט.



עוד הציגה התביעה ראיות לפיהן מיידוף שלח בדואר חבילות לבני משפחתו וחבריו אשר כללו תכשיטים בשווי של לפחות מיליון דולר, בהם שעוני קרטייה וטיפאני, טבעות צמידים ומחרוזות משובצי יהלומים. חבילה אחת בלבד כללה 13 שעונים, ענק משובץ יהלומים, טבעת עם אבני חן ושני זוגות חפתים - בשווי כולל שעשוי לעלות על מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully