וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזית-גלוב וסיטי ישקיעו 72 מ' יורו באטריום - במקום 300 מיליון

מאת מיכאל רוכוורגר

15.1.2009 / 7:08



>> הצניחה במניית חברת הנדל"ן אטריום ביותר מ-50% בשנה האחרונה לנוכח סערה שפוקדת את השווקים בכלל ואת מניות חברות הנדל"ן בפרט, מאלצת את חברת גזית-גלוב לשנות את המשך התקשרות ההשקעה; השקעה שבוצעה בראשונה במארס 2008 והיתה עסקת הרכישה הגדולה ביותר בתולדות גזית-גלוב.

בהסכם החדש בין הצדדים תקצה אטריום לגזית-גלוב ול-CPI (קרן השקעות בנדל"ן של סיטי בנק) 10.3 מיליון מניות של אטריום במחיר של 7 יורו למניה - ב-131% יותר ממחירה בבורסת וינה, ובתמורה כוללת של 72.1 מיליון יורו.



גזית-גלוב, המחזיקה ב-54% מהשותפות עם CPI, תרכוש 5.6 מיליון מניות בהשקעה של 39 מיליון יורו. לצדדים ניתנה אופציה להחליט לגבי אופן התשלום במזומן או באמצעות מכירת חלק מאג"ח להמרה של אטריום שבידי גזית-גלוב עד סוף ינואר. בנוסף, תמכור גזית-גלוב אג"ח סטרייט של אטריום שגזית רכשה, בערך נקוב של 103 מיליון יורו ובתמורה כוללת של 77.3 מיליון יורו. כעת מחזיקים השותפים זכויות ל-29.6% ממניות אטריום (כולל אג"ח להמרה).



בעבור גזית-גלוב מדובר במהלך חיובי, שכן בהנפקת זכויות שאטריום היתה אמורה לבצע בפברואר (ושבוטלה עקב ההסכם) גזית-גלוב היתה אמורה להעניק התחייבות חיתומית להנפקה בסך 162 מיליון יורו (מתוך 300 מיליון יורו), וכעת היא תשקיע 39 מיליון יורו בלבד ולא במזומנים.



תמורת כך תחזיר גזית-גלוב לאטריום ללא תמורה 13.5 מיליון כתבי אופציה לרכישת מניות נוספות. כן סוכם כי גזית-גלוב ו-CPI לא יוכלו לרכוש מניות וכתבי אופציה נוספות של אטריום עד למוקדם שבין יום 31 ביולי 2009, או למועד רישום מניותיה של אטריום בבורסת יורונקסט באמסטרדם, הולנד - מהלך שעליו עמלה החברה בימים אלה.



באטריום, הנהנית מקופת מזומנים של 1.4 מיליארד יורו, החליטו לשנות את ההתקשרות עם גזית-גלוב אחרי שהתבקשו בידי רשות ניירות ערך אוסטרית לבחון את ההשלכות של הרכישות הקודמות של מניותיה ואפשרות של הגשת הצעת רכש מלאה לאטריום. אחרי שחלק מפיתוח הפרויקטים הוקפא והצורך במזומנים ירד החליטו באטריום להיענות למהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully