וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כור תפחית 250 מיליון שקל ברבעון הרביעי עקב ההשקעה בקרדי סוויס

מיכאל רוכוורגר ויובל מעוז

15.1.2009 / 7:08



>> אמנם נוחי דנקנר מאמין כי ההשקעה של 4.3 מיליארד שקל במניות בנק ההשקעות השווייצי קרדי סוויס באוקטובר 2008 היא בעלת אופי אסטרטגי לטווח ארוך, ותנודות יומיות חדות במניה אינן אמורות להשפיע במיוחד על תוכניותיו. ואולם מה שנראה היה בתחילה כמהלך מבריק של דנקנר, נראה כיום זוהר הרבה פחות.



בעקבות הסנטימנט השלילי בענף הפיננסים, נפלה מניית קרדי סוויס בכ-41.5% ברבעון הרביעי של 2008. עקב כך נוצר פער שלילי של 246 מיליון שקל (כ-6%) בין שווי ההשקעה של כור במניית קרדי סוויס הרשום בספריה לבין שווי השוק של המניה דווקא בניו יורק ולא בציריך, שבה בוצעה הרכישה.

בעקבות כך הודיעה כור כי תרשום ברבעון הרביעי על השקעתה במניות הבנק השווייצי הפחתה חשבונאית בסך של 246 מיליון שקל, שתיזקף לסעיף קרן הון בדו"ח שינויים על ההון העצמי, יקטין את ההון העצמי של כור בכ-8% (שנכון לסוף הרבעון השלישי היה 3.1 מיליארד שקל) ולא ייגרע מתוך דו"ח רווח והפסד של כור. שכן משום שמדובר בפער שווי שלילי של פחות מ-20%, הדבר אינו מחייב את כור להכיר בהפסד זה כבעל אופי קבוע.



כור בחרה להציג את השווי ההוגן של המניות של קרדי לפי ערכן בניו יורק, ולא לפי ערכן בשווייץ, שבה נרכשו. המניע לכך הוא ערכן של המניות ב-31 בדצמבר 2008, שהיה שונה בין בורסת NYSE לבורסה בשווייץ. שוויין בניו יורק באותו היום היה 1.076 מיליארד דולר. בשווייץ המניות היו שוות 1.085 מיליארד פרנק שווייצי (1.015 מיליארד דולר), מאחר שב-31 בדצמבר לא התקיים מסחר בבורסה.



לכן, מכיוון שבניו יורק שוויין של המניות היה גבוה יותר, העדיפה החברה להעריכן לצורך הרישום לפי שוויין בניו יורק, על אף שנרכשו בשווייץ. בנוסף, הדולר התחזק מול השקל ב-11% ברבעון הרביעי, כשכור נערכה להפחתה זו באמצעות הנפקת זכויות שביצעה באחרונה בסך 600 מיליון שקל.



כדי להמתיק את הגלולה המרה ברבעון הרביעי מציינת כור, כי כתוצאה מרווח הון בסך 533 מיליון שקל שרשמה ברבעון השלישי של 2008 עקב מימושים מוצלחים, וכן בשל מימושים של 40 מיליון שקל ברבעון הרביעי - היא תרשום רווח של 575 מיליון שקל ב-2008.



עם זאת, בשוק ההון בישראל בינתיים לא מתלהבים מהמהלך של דנקנר, ומניית כור איבדה 52% מאז אמצע אוקטובר 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully