וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פימי מנסה לצמצם את ההפסד על ההשקעה בריטליקס

מאת יורם גביזון

15.1.2009 / 7:08

קרן פימי פירסמה הצעת רכש לעד 10% ממניות ריטליקס בפרמיה של 6% על השוק, לאחר שרשמה עד כה הפסד על הנייר של 27 מיליון דולר על השקעתה בחברה



>> קרן פימי מנצלת את מחיר השפל של מניית ריטליקס כדי למצע את עלות השקעתה בחברה. פימי פירסמה הצעת רכש לעד 10% ממניותיה של ריטליקס במחיר של 6 דולרים למניה, הגבוה ב-6% בלבד ממחיר הסגירה של המניה בנאסד"ק לפני פרסום הצעת הרכש.



פימי מחזיקה ב-16.2% ממניותיה של ריטליקס, שעוסקת בפיתוח תוכנה לרשתות קמעוניות של מזון דלק ולחנויות נוחות. פימי רכשה נתח של 4.5% מריטליקס במחיר ממוצע של 14 דולר למניה, לאחר שרכשה את הנתח הראשון (11.7%) בפברואר 2008 במחיר של 15.8 דולר למניה. פימי מחזיקה כיום ב-3.2 מיליון מניות, כך שההפסד שלה על הנייר מגיע ל-27 מיליון דולר.

פימי פירסמה את ההצעה כדי לעמוד בכללי הצעת הרכש על פי חוק החברות, שמחייבים בעל עניין לפרסם הצעת רכש ל-5% לפחות ממניות החברה אם אין בחברה גרעין שליטה אשר מחזיק ב-45% מהמניות ואם ברצונו להגדיל את אחזקותיו בחברה מעבר ל-25%.



פימי חתמה במארס 2008 על הסכם הצבעה עם בארי שקד, מנכ"ל ריטליקס ואחד ממייסדיה, ועם בריאן קופר, חבר נוסף בקבוצת המייסדים, כך ששיעור האחזקה הכולל של קבוצת פימי-שקד מגיע למעט מתחת ל-25%.



פימי חתמה על הסכם ההצבעה עם שקד וקופר למרות הביקורת הגלויה למחצה על דרך ניהולה של ריטליקס ועל אף שרכישת האחזקות בריטליקס נבעה במידה רבה מכישלון הנהלת החברה ביצירת ערך לבעלי המניות. כישלון זה ניכר למרות ההשקעות הגדולות במחקר ובפיתוח ועל אף שהטכנולוגיה של החברה נחשבת מובילה בשוק התוכנות לרשתות הקמעוניות.



הצעת הרכש של פימי פורסמה על רקע הערכות כי ההשקעות של ארגונים בתשתית ובטכנולוגיות מידע יירדו ב-2009 בשל מחנק האשראי והמיקוד של חברות בהגדלת נזילותן.



נראה שפימי מעריכה כי ריטליקס רחוקה ממיצוי הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה שלה וכי ניתן לייעל את פעילותה בכל הקשור לתמחור פרויקטים ועל ידי השקעה במחקר ובפיתוח. ייתכן כי פימי סבורה שארגונים יאמצו גישה שונה להשקעות בטכנולוגיות מידע מתוך הערכה שהשקעות אלה יסייעו להם להתייעל ולשפר את התשואה להון.



ריטליקס סיימה את ינואר-ספטמבר 2008 ברווח של 2 מיליון דולר במחזור של 170 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של 1.2 מיליון דולר במחזור של 166 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2007. ההון העצמי של ריטליקס הוא 228 מיליון דולר, שמממן 76% מנכסיה של החברה. שווי השוק של ריטליקס - 114 מיליון דולר - נמוך ב-50% מהונה העצמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully