וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעוד שנתיים גורביץ יבוא להתחנן"

מאת מיכאל רוכוורגר, יובל מעוז ורנית נחום-הלוי

15.1.2009 / 7:08

משקיעים מוסדיים באסיפה של ארזים: חבל שבעל השליטה בחברה מאיר גורביץ מזלזל בנו, הוא כנראה שכח שהמאזן של ארזים התנפח במיליארדי שקלים בזכות האג"ח שקנינו



>> אתמול התקיימה אסיפה נוספת של בעלי סדרת אג"ח 2 של חברת הנדל"ן ארזים, הנסחרות בתשואת זבל של 141%. האסיפה התקיימה ללא נוכחות הבעלים מאיר גורביץ, ששלח לאירוע את היועץ המשפטי והחשב של החברה, שהעדיפו לשמור על דממה ולא השיבו לאף שאלה.

הדבר עורר זעם מצד המשקיעים, שטענו כי "גורביץ כנראה שכח שבשנות הגאות היפות של הבורסה המאזן של ארזים התנפח במיליארדי שקלים והחברה זינקה לשווי של יותר ממיליארד שקל, הרבה בזכות האג"ח שגויס בתל אביב במאות מיליוני שקלים. חבל שהוא מעדיף לזלזל בנו. נראה אותו פונה אלינו בעוד שנתיים, כשהשוק החוץ בנקאי ייפתח מחדש. גם אם יתחנן, ספק שיזכה לאשראי מהמוסדיים".



את האסיפה ניהל רו"ח שלמה אודם ממשרד רו"ח גיא, גופר, יהב, גילמן, אודם ושות'. אודם סיפר כי מאז האסיפה האחרונה, פנו הנאמנים כמה פעמים לחברה ודרשו הסברים לרכישות חוזרות של מניות ואג"ח שבוצעו בסך 35 מיליון שקל. כמו כן, הם ביקשו תחזית תזרים מזומנים מפורטת לשנים הקרובות וזימנו אסיפות נוספות, כל זאת תוך מעורבות של רשות ניירות ערך. לדברי אודם, החברה לא נאותה לשתף פעולה וסיפקה רק תחזית תזרים מזומנים.



יתרה מכך, לדברי אודם, ארזים טענה בפירוט תזרים המזומנים שהעבירה כי היו סעיפים שמהווים מידע פנים העלולים לפגוע בה ודרשה לא לפרסם אותו בפני הציבור. הדבר עורר את זעמם של הנוכחים באסיפה, שדרשו פרסום מידע זה בהקדם מחשש שארזים לא תשלם להם בתחילת יוני את הקרן והריבית של אג"ח סדרה ב', בסך כ-40 מיליון שקל, וביום הדין תבקש להגיע להסדר ופריסות.



עוד סיפר אודם כי הנאמנים שכרו את שירותיו של משרד עו"ד יורם ל.כהן ופנו לארזים כדי שתממן את עלות הייעוץ המשפטי שהגיעה, עד כה ל-29 אלף שקל, אך ארזים לא הסכימה לשלם יותר מ-3,000 שקל. לאחר דיונים רבים, החליטו הצדדים לקיים פגישה ביום שני בכדי לדון בעניין.



הנאמנים יכלו לבקש את התשלום ממחזיקי האג"ח, אך בחרו קודם לפנות לארזים. הנוכחים בישיבה נדהמו מהתנהגות של ארזים וציינו כי התחמקות מתשלום לפי שטר נאמנות מהווה עילה לפירעון מידי של יתרת החוב הבלתי מסולקת, בסך 164 מיליון שקל, ודרשו לזמן אסיפה נפרדת לכך במידה שארזים לא תשנה את עמדתה.



לאור הספק שארזים אכן תממן ייעוץ זה וייעוץ מקצועי נוסף שיידרש, ביקשו הנאמנים להעמיד ביטחון לטובת העניין בסך 300 אלף שקל. הנוכחים הסכימו להעלות את העניין להצבעה, אך נאותו להעמיד לשם כך 50 אלף שקל בלבד.



דבר נוסף שהפליא את הנוכחים היה בקשה של אודם שיגדילו את שכר הטרחה של הנאמנים - 24,000 שקל - וביקש שישלמו להם 400 שקל בעבור כל שעת עבודה נוספת מעבר ל-30 שעות, רטרואקטיווית מתחילת 2008. זאת מכיוון שלדבריו, התיק של ארזים כבר גזל מהם כ-100 שעות.



בעלי טענו כי מדובר בתקדים מסוכן עבורם והסכימו רק להעלות להצבעה תשלום קבוע של עד 20,000 שקל בעבור השעות הנוספות. כמו כן, יצטרכו המוסדיים להצביע לגבי מינוי הנציגות שתפעל מול החברה, כשמרבית הנוכחים התנגדו לכך בשלב זה, בטענה שעדיף להלחיץ קודם את ארזים באמצעות קריאה של אג"ח לפירעון מידי ורק אחר כך, אם יהיה בכך צורך, למנות נציגות. האסיפה לא ננעלה ותימשך בשבוע הבא.



ארזים סבלה בשנה אחרונה מהסתבכות ונטישה של שוכריה בבריטניה, שגררו את S&P מעלות להוריד את דירוג האשראי של החברה מרמה של A פלוס יציב לרמה של BB. כראיה לכך, האג"ח של ארזים נסחרות בתשואת זבל של עד 118%. החברה איבדה 96% משוויה בשנה האחרונה, והיא נסחרת כיום לפי שווי זעום של 25.3 מיליון שקל.



מונה לרסידו כונס למימוש Sea Mall



בית המשפט המחוזי בתל אביב מינה את עו"ד שי גרנות לכונס נכסים קבוע לחברות מילומור, רסידו סי בע"מ ורסידו סי ניהול ואחזקה, שפעילותן ממוקדת בעיקר בפרויקט בנייה באשדוד. ההחלטה התקבלה כחלק מהסדר הנושים למילומור. בתוך כך יפעל עו"ד גרנות למימוש המתחם בפרויקט Sea Mall באשדוד.



רסידו סי היא הבעלים של מקרקעין במרכז אשדוד שבו הוקם פרויקט Sea Mall (סימול) היוקרתי ברובע הקריה באשדוד. הקומפלקס כולל בין השאר את קניון סימול, שלושה מגדלי מגורים, מגדל משרדים מתקדם בשם "סי טאואר", מועדון בריאות, דיור מוגן, בית אבות סיעודי וכיכר עירונית עם חניון תת קרקעי.



בנוסף, ברשות החברה יש זכויות בנייה נוספות שעוד לא נוצלו. הנושה המובטח הגדול ביותר של רסידו הוא בנק הפועלים 420 מיליון שקל של רסידו סי. אם הנכס ימומש, ערבות מילומור לחוב תוגבל ל-70 מיליון שקל בלבד.



אר.או פיוצ'ר הסכימה להסדר דחיית תשלומים



הקרן הבינלאומית להשקעה בנדל"ן, שהתחייבה לרכוש מחברת אר.או פיוצ'ר דירות בפרויקט גרין פארק בעיר יאש ברומניה, מסרה לחברה כי תתקשה לעמוד בהתחייבויותיה. אר.או פיוצ'ר נמצאת בשליטת אסף לזניק ואסף רזין.



הקרן ביקשה ארכה של חצי שנה לפחות, והוסיפה כי אם הרוכשים שקנו ממנה את הדירות בפרויקט לא ישלימו את רכישת הדירות על פי הסכמי הרכישה שלהם בשל קושי לממן את הרכישה, היא עשויה לבקש ארכות נוספות.



אר.או פיוצ'ר הסכימה להגיע להסדר דחיית תשלומים מהקרן, ומעריכה כי ארכה זו תגדיל את סיכוייה לקבל מהקרן את מלוא התחייבויותיה כלפי החברה. בתמורה לדחייה תשלם הקרן לאר.או פיוצ'ר 650 אלף יורו. הפרויקט המדובר מקיף 465 יחידות דיור, שאותן התחייבה לרכוש הקרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully